Constructorul japonez Toyota, care părea la începutul acestui an că a reușit să ocolească criza semiconductorilor, a anunțat o nouă listă de opriri ale producției, în uzinele sale din Japonia, pentru luna octombrie, provocate de lipsa de componente și de criza de coronavirus.
Toyota va opri 27 de linii, în 14 uzine ale sale pe parcursul mai multor zile din octombrie, o singură linie de producție fiind aleasă să nu se oprească deloc.
Este vorba despre uzinele din Motomachi, Takaoka, Tsutsumi, Tahara, Miyata, Iwate, Miyagi Ohira, Fujimatsu, Ianabe, Yoshiware, Gifu, precum și uzina Toyota Industries, uzina Hamura, a mărcii Hino, și uzina Daihatsu, din Kyoto.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Mașinile care sunt produse pe aceste linii de producție sunt Yaris, Corolla, cu versiunile sale, RAV4, Prius și Prius PHV, Camry, Land Cruiser, GX, 4Runner, C-HR, Aqua, modelele Lexus LS, IS, RC, NX, CT, UX, ES, RX, precum și o serie de modele locale sau vândute pe piețe asiatice.
Zilele în care se va opri producție, conform programărilor până în acest moment, sunt între 1 și 29 octombrie, cu program diferit în funcție de uzină. Astfel, vor fi între 5 și 9 zile de opriri pentru uzine, cele mai lungi suspendări ale producției fiind pe liniile unde sunt fabricate modelele populare, Corolla, Lexus, C-HR și Yaris, toate având și exporturi puternice.
„Ne cerem scuze pentru inconvenientele cauzate clienților noștri și distribuitoriulor din cauza acetor schimbări.
În urmă cu câteva zile, Toyota anunțase opririle de uzine pentru luna septembrie și reprogramări ale producției pe octombrie, care au survenit anunțului anterior, din august. La momentul respectiv, Toyota precizase că opririle din septembrie și octombrie vor însuma aproximativ 400.000 de autovehicule pierdute, din care 220.000 sunt unități pierdute la uzine din afara Japoniei.
Toyota a mai anunțat că nu modifică veniturile operaționale anticipate la ultima estimare, respectiv 2,5 trilioane yeni (19 miliarde euro), pentru anul în curs.