Renault Group lansează un program de negocieri cu sindicatele din companie care ar trebui să aibă ca finalitate un acord de muncă pentru perioada 2022 – 2024, după cum anunță compania. Sunt vizate concedieri dublate de angajări de personal calificat, care se fac în jurul unor noi proiecte industriale.
Renault Group a anunțat că intenționează să producă în Franța nouă noi automobile, până în 2025, un proiect ambițios care ar trebui să asigure aproximativ 2.500 de locuri de muncă noi, parte a planului Renaulution, inițiat de noul CEO, Luca de Meo.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
„Au început negocierile azi între managementul Renault Group și reprezentanții sindicatelor care vizează încheierea unui acord de muncă de trei ani (2022 – 2024) pentru a pregăti viitorul grupului în Franța”, transmite grupul auto francez. Acordul cu sindicatele ar trebui să susțină „țintele planului strategic Renaulution și să poziționeze Franța în centrul activităților industriale, tehnologice și de cercetare și dezvoltare ale Renault Group”.
În principal, este vorba despre crearea ‚unui hub al vehiculelor electrice”, care a fost denumit simbolic ElectriCity, de cei de la Renault. Sunt menționate și unele dintre vehiculele ce vor fi lansate: Megane E-Tech Electric, Renault 5 Electric, Kangoo Electric, un viitor SUV electric și încă un vehicul despre care nu sunt oferite mai multe detalii. Toate acestea vor fi produse în ElectriCity. În uzina din Dieppe va fi construit un nou model Alpine, noua marcă premium a grupului, iar în Sandouville va fi produs noul Trafic electric. În fine, un nou model ce va înlocui Master va fi produs, „împreună cu un model al unui partener”, va fi produs în uzina din Batilly. De asemenea, uzina din Cleon va produce motoare electrice de 100 kW. Toate vor fi legate de uzina din Flins, botezată RE-Factory.
Compania subliniază că proiectul celor nouă noi automobile ce vor fi construite în următorii patru ani implică o creștere netă a locurilor de muncă cu 500, la care se adaugă pregătirea și reorientarea profesională a altor 10.000 de angajați. Creșterea netă a acestor locuri de muncă are însă la bază și o veste proastă pe care sindicatele vor trebui să o accepte: vor fi concediați 1.600 de angajați, la care se vor adăuga alte 400 de concedieri din zona de suport. La polul opus sunt angajările. Mai exact, Renault spune că uzinele implicate în producția de noi modele vor avea nevoie de circa 2.000 de angajați, la care se adaugă alte 400 de recrutări din domeniul programării și bateriilor. Alte 100 de persoane cu calificări-cheie vor fi recrutați.De asemenea, în jur de 2.000 de persoane vor fi incluse în programe de pregătire și reorientare profesională în interiorul companiei, având ca scop „accelerarea transformării funcțiilor de suport”.
„În final, acest acord va ajuta întregul sector de mobilitate din Franța să se adapteze noului lanț de producție din industria auto”, mai precizează compania franceză.
Luca de Meo a preluat funcția de CEO al Renault Group în urmă cu un an, pregătind în primele sale luni de activitate planul Renaulution și alegând, din proiectele ce existau la acel moment, care rămâne și care este eliminat. Compania a avut nevoie să-și reducă cheltuielile cu circa 2 miliarde de euro, țintă pe care compania a atins-o mai repede de cei doi ani pe care îi stabilise. În același timp, având o ușoară întârziere în fața competiției pentru tranziția la propulsia electrică, Luca de Meo a lansat proiectul ElectriCity, care cuprinde mai multe facilități de producție pentru automobile electrice, baterii și motoare electrice.