Toyota anunță creșteri mari, în contradicție cu previziunile anterioare

Toyota anunță creșteri mari, în contradicție cu previziunile anterioare
scris 31 oct 2022

Constructorul nipon Toyota a reușit câteva performanțe notabile în luna septembrie, care ar trebui să atragă atenția, mai ales în contextul în care compania anunță suspendări ale uzinelor de mai multe luni. Vânzările Toyota în septembrie au crescut cu aproape 20% față de anul trecut, iar producția, cu peste 70%, anticipând un succes mult mai mare al companiei, în acest an, decât lasă să se înțeleagă.

Toyota a vândut în luna septembrie un total de 907.813 autovehicule, cu 19,2% mai multe decât în 2021, dintre care mărcile de bază, Toyota și Lexus, au însumat 825.559 de unități, cu 17,9% mai multe.

Urmărește-ne și pe Google News

Creșterea a fost susținută atât de piața de minivehicule din Japonia, specifică acestei țări, cât și de vânzările din afara Japoniei, unde cele 732.378 de vehicule au fost cu 16,7% mai multe ca în anul anterior.

Evenimente

28 noiembrie - Profit Financial.forum

O creștere foarte mare (+45,4%) a înregistrat marca Daihatsu, care a ajuns la aproape 70.000 de unități, în timp ce marca de camioane Hino a încheiat luna cu o scădere de 8,7%.

ANUNȚ Când vor fi lansate cursele regulate pe Aeroportul Băneasa CITEȘTE ȘI ANUNȚ Când vor fi lansate cursele regulate pe Aeroportul Băneasa

În ceea ce privește producția, Toyota avertizează permanent că oprește liniile de fabricație din uzinele sale din Japonia, din cauza lipsei de semiconductori. Luna aceasta a fost pentru prima dată când a spus că micșorează ținta de producție pentru anul fiscal în curs.

n aceste condiții, apare ca surprinzătoare situația din septembrie: 1,04 milioane de vehicule produse, cu o creștere de 72,1% a volumul de vehicule produs, adică circa 400.000 de unități în plus față de cele din 2021, în luna similară.

Producția din Japonia s-a dublat, practic, la 368.607 unități (+106,9%), în special grația celor două mărci de bază, Toyota și Lexus. În uzinele din restul lumii, compania a crescut cu 57,5%, la 668.587 de vehicule, un avans greu de înțeles mai ales într-o perioadă de criză.

Acordul UE pentru interzicerea motoarelor cu combustie lasă loc pentru e-combustibili și pentru o răzgândire CITEȘTE ȘI Acordul UE pentru interzicerea motoarelor cu combustie lasă loc pentru e-combustibili și pentru o răzgândire

Deocamdată, după nouă luni, vânzările sunt încă în scădere, cu 2,6%, la 7,76 milioane de unități, la nivel global, respectiv cu 14,7% în Japonia, cu 1,4 milioane de unități. În afara Japoniei, Toyota este deja pe creștere, chiar dacă doar simbolic (0,5%). În ce privește producția din acest an (ianuarie – septembrie), volumul a depășit deja anul anterior (+5,8%), ajungând la 7,8 milioane de vehicule, din care 6,7 milioane sunt mașinile Toyota și Lexus (+6,1%).

Producția în afara Japoniei a crescut și mai mult, la 5,1 milioane, adică cu 15,6% în plus față de 2021.

Compania spune că vânzările au crescut în special în Asia (China) pe fondul ieșirii din restricțiile COVID-19, în timp ce efectele crizei de semiconductori s-au resimțit pe celelalte piețe. Totodată, compania vorbește despre o revenire și în această criză, care se resimte la nivelul producției. Chiar și în aceste condiții, Toyota spune că situația livrărilor de semiconductori „rămâne dificilă”.

viewscnt
Afla mai multe despre
toyota vanzari
productie toyota
criza semiconductori