Deși se anunța un an greu, în care compania a fost nevoită să închidă parte din uzinele sale în mod repetat, Toyota a reușit să recupereze o bună parte din pierderi și a anunțat că vânzările din anul fiscal 2022 – 2023, încheiat pe 31 martie, a înregistrat o creștere a vânzărilor.
După o lună martie cu peste un milion de vehicule vândute și un trimestru patru în care vânzările au crescut cu aproape 3 procente, Toyota a raportat 10,55 milioane de autovehicule vândute la nivel glonal, mai multe cu 1,7% față de anul anterior, marcat în special de pandemie și de efectele cutremurului din Japonia.
Pentru piețele externe, Toyota a anunțat că vânzările reprezintă un record al tuturor timpurilor, fiind contabilizate 8,51 milioane de vehicule vândute sub mărcile Toyota, Lexus, Daihatsu și Hino. Grupul de mărci de bază, Toyota și Lexus, au înregistrat și ele singure un nou record istoric, cu 9,61 milioane de vehicule livrate în toată lumea și, respectiv, 8,2 milioane pe piețele externe, de asemenea un record.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Potrivit cifrelor oficiale, este al doilea an consecutiv de creștere pentru grup, la nivel global, după scăderile înregistrate în pandemie, în anul fiscal 2020 – 2021, dar este primul an de creștere pe piața de origine, Japonia, în ultimii trei ani.
În ceea ce privește producția, grupul japonez a reușit să asambleze 10,72 milioane de autovehicule, cel mai mare număr reușit vreodată de companie în toată istoria acesteia, după o creștere de 6,6 procente față de anul fiscal anterior, fiind raportate recorduri atât pentru grupul de mărci de bază, Toyota plus Lexus (9,12 milioane vehicule produse, creștere 6,5%), cât și pentru producția în uzinele din afara Japoniei, cu 6,94 milioane vehicule, cu creștere de aproape 10% (din care 6,34 milioane în afara Japoniei).
Pe piața din Europa, Toyota nu a atins recordul de vânzări din 2019, dar a fost foarte aproape, cu 1,044 milioane de vehicule vândute (față de 1,045 milioane în 2019), după o creștere de 35% a vânzărilor în luna martie (109.762 de unități) și un trimestru foarte bun, cu 278.685 vehicule (+4,6%).
Vânzările grupului japonez au reușit să obțină o creștere și în China, de 3,7 procente, la 3,2milioane de unități, dar ultimul trimestru a adus un declin de 12,3%, pus pe seama problemelor de aprovizionare.
Singura scădere a vânzărilor pe întreg anul a fost în America de Nord, la 2,4 milioane vehicule (-7,4%), cea mai afectată de criza de semiconductori, din punctul de vedere al Toyota, declinul continuând și în primul trimestru al lui 2023.