Marca Renault a cunoscut un puternic reviriment pe piața din România, în 2023, pe fondul ieșirii din criza de semiconductori, fiind înregistrate un număr foarte mare de înmatriculări, care au urcat marca franceză pe primul loc între mărcile de import.
Renault are motive de sărbătoare în România, ca urmare a faptului că a încheiat primul trimestru din acest an pe prima poziție în rândul mărcilor de import din România, reușind să depășească performerii din 2022, Toyota și Hyundai, respectiv Ford, pe segmentul de utilitare.
Cu un total de 4.430 vehicule înmatriculate, autoturisme plus vehicule comerciale ușoare, marca franceză a grupului care include și Dacia și-a dublat, practic, rezultatele din anul anterior, câștigând o cotă de piață de 10,7%. Și pe segmentul vehiculelor electrice Renault a revenit puternic, la 271 unități, cu ajutorul noului model, Megane E-Tech, care a fost în acest trimestru cel mai vândut automobil electric de import, iar pe totalul segmentului de vehicule electrificate cota de piață a ajuns la 23%.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
În același timp, planurile CEO-ului Luca de Meo, de (re)cucerire a segmentului compact s-au văzut pe piață, în special cu noul Arkana, cele peste 1400 de autoturisme urcând Renault pe locul 2. În același timp, pe segmentul de retail (persoane fizice), cel mai profitabil canal de vânzări, Renault s-a situat pe locul al treilea, cu 1.354 de unități. Pe segmentul de LCV-uri, marca și-a consolidat locul 1, cu o cotă de piață de peste 30% și 1256 de unități înmatriculate.
Rezultatul foarte bun înregistrat de Renault în acest an vine după o perioadă mai puțin fastă pentru marcă, în care a pierdut sistematic din cota de piață în fața mărcilor concurente, atât cele din grupul VW, cât și din partea mărcilor asiatice.
În 2022, Renault a încheiat anul pe locul șase, cu 8.443 de autoturisme înmatriculate, fiind depășită, în rândul mărcilor de import, de Toyota, Hyundai, Skoda și Ford, în vreme ce înmatriculările totale ale mărcii (autoturisme plus LCV) s-au ridicat la 11.611 unități, număr care a plasat brandul pe locul al treilea, după Dacia și Ford.