Datele privind piața europeană, colectate de Jato Dynamics, arată că au fost înmatriculate 15,6 milioane de vehicule în 2018, fiind cel mai bun rezultat din 2007. Rezultatul ar fi fost și mai bun dacă nu existau WLTP și Brexit, care au influențat radical piața.
Piața de autovehicule din Europa a trecut prin cel mai bun an din ultimii 12, dar și printr-o perioadă tulbure, influențată masiv de introducerea testelor WLTP și de Brexit, care au afectat nu doar piața auto din Marea Britanie, dar și restul piețelor din UE.
Un succes uriaș este dat de vânzările de mașini electrice și hibrid, cu 945.000 unități înmatriculate, în timp ce vânzările de mașini diesel au scăzut la 5,59 milioane de unități (-18%), diminuându-și ponderea la 36% din piață.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Cererea de SUV-uri a crescut, în același timp, cu 19%, generând la schimb o scădere cu 8% la celelalte segmente.
În Top 25 al celor mai vândute modele din Europa, locul întâi a fost păstrat de liderul de o viață, VW Golf, care, deși a pierdut 8 procente, are o distanță rezonabilă față de modelul de pe locul al doilea, Renault Clio. O noutate este dată și de Toyota Yaris, care intră în premieră în primele 10 modele.
Dacia Duster se numără printre modelele cu cea mai mare creștere din Top 25, cu 22%, fiind depășită doar de Peugeot 3008, cu 26% ceștere. Modelul românesc s-a situat pe locul 17, cu 182.100 unități vândute, însă a fost pe poziția 5 la cele mai vândute SUV-uri și în Top 3 la subsegmentul B-SUV.
Cel mai vândut SUV din Europa a rămas Nissan Qashqai.
Celălalt model românesc din top, Sandero, a reușit să depășească Captur, pe care îl concurează foarte strâns cu versiunea Stepway, și s-a poziționat pe locul 11, cu 216.306 unități înmatriculate.