Tesla retrage 11.704 de mașini de pe piața din SUA după ce a identificat o eroare de software care ar putea activa în mod neașteptat sistemul automat de frânare de urgență și ar putea declanșa o alertă falsă de accident, a transmis National Highway Traffic Safety Administration (NHTSA).
Toate vehiculele retrase au sistemul „Full Self-Driving Beta”, de asistență pentru șofer, care nu a fost încă dezvoltat complet, ci este doar o versiune beta lansată de producătorul auto, scrie TechCrunch.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Sistemul îi solicită conducătorului auto să fie atent în orice moment, scrie Startupcafe.ro.
Vehiculele afectate sunt model S, X și 3 care au fost fabricate între 2017 - 2021 și model Y care au fost fabricate între 2020 - 2021.
Tesla a făcut o actualizare separată a software-ului over-the-air pentru a rezolva problema, iar proprietarii vor fi anunțați cu privire la situație și soluție.
„În câteva ore am investigat rapoartele (n.r. reclamațiile clienților) și am luat măsuri pentru a atenua orice risc”, a spus Tesla.
Tesla a transmis că nu are cunoștințe dacă din cauza erorii software-ului au fost provocate accidente.
Rretragerea mașinilor vine pe fondul unui parteneriat între Tesla și una dintre cele mai mari agenții de siguranță auto din California, care presupune și lansarea unei actualizări de software pentru o eroare identificată la sistemul Autopilot în octombrie.
CITEȘTE ȘI Cum atragi clienți prin intermediul platformelor de socializarePentru această situație, producătorul auto nu a luat încă o decizie de retragere a vechiculelor, deși agenția NHTSA i-a solicitat să justifice de ce nu a a emis încă o hotărâre.
„După cum știe și Tesla, Legea privind siguranța impune producătorilor de autovehicule și echipamente pentru autovehicule obligația de a iniția o retragere prin notificarea NHTSA atunci când identifică faptul că vehiculele sau echipamentele pe care le-au produs au defecțiuni legate de siguranța autovehiculelor sau nu respectă standardele de siguranță pentru autovehicule”, a spus agenția.
NHTSA a deschis o anchetă separată pentru funcția Autopilot în august, după ce a identificat 12 incidente separate în care a fost implicată o mașină Tesla.
În ceea ce privește această retragere, NHTSA a spus că va „continua comunicarea cu Tesla pentru a se asigura că orice defecțiune de siguranță este recunoscută și rezolvată cu promptitudine”.