Porsche, Bugatti și Rimac au anunțat finalizarea tranzacției care a condus la înființarea unei noi companii de tip joint-venture, cu numele Bugatti – Rimac. Compania Porsche AG va fi acționar minoritar în noua structură, ce va avea sediul în Croația.
Celebra marcă de lux Bugatti se mută cu un picior în Croația, acolo unde va fi sediul noii companii Bugatti – Rimac, creată împreună cu Mate Rimac, fondatorul companiei care îi poartă numele. Organizarea noii structuri va fi una destul de complexă, dar ea are la bază constructorul croat Rimac Automobili, cu ale sale automobile de tip hypercar electrice, la care se adaugă experiența și reputația mărcilor Porsche și Bugatti. Porsche deține 22% din Rimac Automobili, alături de Hyundai-Kia, cu 13,7%, și alți investitori, care însumează 32%, între care cel mai mare este Camel Group, din China, producător de baterii. Fondatorul Mate Rimac mai deține doar 35% din compania sa.
Compania Bugatti-Rimac va avea sediul în Sveta Nedelja (Croația), CEO-ul său va fi pionierul hypercar-urilor electrice Mate Rimac, fondator și CEO al Rimac Automobili, în timp ce Porsche AG va juca un rol major ca partener strategic.
Președintele Consiliului executiv al Porsche, Oliver Blume, și președintele adjunct și membru al Consiliului executiv, responsabil pentru finanțe, Lutz Meschke, vor fi membri în Consiliul de Supraveghere al noii companii Bugatti - Rimac. Acționarii acesteia vor fi Grupul Rimac (55%) și Porsche AG (45%).
„În cadrul joint-venture-ului, Bugatti și Rimac Automobili vor continua să funcționeze ca mărci și producători independenți și își vor păstra locațiile de producție din Zagreb (Croația) și Molsheim (Franța), precum și canalele de distribuție proprii”, transmit cele două companii fondatoare.
Chiar dacă nu este explicită, tranzacția înseamnă, de fapt, o achiziție a mărcii Bugatti de către croatul Mate Rimac, prin intermediul unui joint-venture în care Porsche AG își va păstra un control minim. CEO-ul Bugatti, Stephan Winkelmann, se va retrage la 31 octombrie 2021, după cum transmit cei de la Porsche, „pentru a se concentra pe rolul său de președinte al Lamborghini”. Din această poziție, Porsche AG, respectiv grupul Volkswagen, va putea să-și vândă mai ușor participația. Cee ce este cel mai important în acest moment este faptul că Bugatti nu mai face parte din VW Group, ceea ce înseamnă că, oficial, a vândut marca.
Oliver Blume, președinte Porsche AG: „Această fuziune este soluția perfectă pentru toți cei implicați. Împreună, formăm o companie de automobile puternică. Am reușit să adăugăm valoare prestigioasei și tradiționalei mărcii Bugatti, orientând-o mai mult spre viitor. Bugatti simbolizează farmecul și pasiunea; Rimac este un inovator cu expertiză tehnică considerabilă. Dorim să-i mulțumim lui Stephan Winkelmann pentru contribuția sa excepțională. A făcut o muncă grozavă.”
Directorul de producție și co-director general al Bugatti Automobiles, Christophe Piochon, va deveni Chief Operating Officer al Bugatti-Rimac. Producția de automobile Bugatti va continua la locația din Molsheim, Franța, sediul istoric al mărcii. În echipa de management au mai fost numiți Larissa Fleischer, director financiar, care vine de pe funcția de director de controlling la Porsche pentru digitalizare și dezvoltarea de noi modele de afaceri, și Emilio Scervo, Chief Technology Officer, anterior inginer șef la McLaren.
CITEȘTE ȘI Dacia susține că a livrat deja 1.000 de Spring în România și a depășit 30.000 de comenzi. Cel mai vândut automobil electric din RomâniaTranzacția, denumită în documentele interne ale Porsche „Operation Rush”, din cauza vitezei cu care s-a derulat, a început în 2018, cu prima investiție făcută de Porsche în Rimac Automobili. „În conformitate cu numele, totul a mers extrem de repede”, explică Lutz Meschke.
Mate Rimac a fondat compania în urmă cu 12 ani, într-un garaj, devenind celebru pentru primele modele electrice create, care s-au remarcat printr-un design exclusivist și performanțe ieșite din comun. „Sunt onorat să conduc această nouă fuziune și să încep ceea ce va fi, fără îndoială, un nou capitol de succes, revoluționar și interesant pentru toți cei implicați”, spune croatul. „Este greu să găsești o potrivire mai bună decât Rimac și Bugatti. Operațiunile rapide și abilitățile de electrificare ale Rimac sunt completarea perfectă a moștenirii și măiestriei excepționale Bugatti. Veți vedea câteva proiecte cu adevărat extraordinare în viitor.”
Compania Bugatti Rimac se va muta într-un nou campus în 2023, la finalul unei investiții de 200 de milioane de euro, aici urmând să fie creată și un nou centru de cercetare și dezvoltare pentru ambele mărci. Compania va ajunge la circa 2.500 de angajați, de la mai puțin de 500, cât are în prezent.