Tesla Model 3, respins în Europa și în SUA de la subvenții, riscă să dispară pentru a lăsa locul lui Model 2

Tesla Model 3, respins în Europa și în SUA de la subvenții, riscă să dispară pentru a lăsa locul lui Model 2
scris 17 dec 2023

Automobilul care a adus popularitate mărcii Tesla, Model 3, a intrat într-un con de umbră după apariția lui Model Y, iar acum se confruntă cu două decizii majore pe două dintre cele mai importante piețe ale sale.

Tesla Model 3 ar putea să intre într-un declin periculos al existenței sale, cu atât mai mult cu cât durata sa de viață a atins deja termenul considerat rezonabil de industria auto pentru un automobil, din cauza pierderii subvențiilor acordate de unele țări. Lansat pe piață în 2016, Model 3 a fost vedeta pieței de mașini electrice la nivel global, odată cu lansările sale succesive, în SUA, China și Europa, într-o perioadă în care aproape că nu avea concurenți. După cinci ani de succes, lansarea lui Model Y, care nu este altceva decât o versiune modificată a lui Model 3 cu trăsături de SUV, a pus într-o umbră evidentă Model 3, care a început să piardă încet din clienți.

Urmărește-ne și pe Google News

După ce vânzările Model 3 din Germania, din luna noiembrie, ale Model 3, au scăzut cu peste 70%, pe fondul micșorării sau eliminării complete a subvențiilor pentru companii, pentru a doua cea mai populară mașină a celor de la Tesla au urmat alte două vești proaste. Prima a venit din Franța, unde autoritățile au blocat subvenția pentru mașinile care sunt produse în China, din cauza faptului că generează emisii ridicate de CO2. Lista de automobile electrice care vor primi subvenția, publicată de Guvernul Franței, nu conține Tesla Model 3, mașina americanilor fiind respinsă la fel ca Dacia Spring sau MG4. Din acest motiv, și pe această piață, la fel ca în Germania, Model 3 va fi mai scumpă cu cel puțin 5000 de euro, cât este ecobonusul. Tesla a vândut în acest an în Franța aproape 20.000 de exemplare Model 3, un volum care a reprezentat circa 12% din totalul vânzărilor electrice, în condițiile în care Model Y a fost extrem de popular, cu peste 32.000 de unități vândute și o cotă de aproape 20% din piața de electrice. După intrarea în vigoare a noului sistem de ecobonus, se estimează ca vânzările Model 3 să scadă drastic, spre zero, în timp ce Model Y, care este produs în Germania, să continue să genereze vânzări bune.

Dar o veste și mai proastă pentru Tesla Model 3 vine din țara de origine, SUA, acolo unde mașina va pierde subvenția acordată de guvern, de 7.500 de dolari, pentru versiunile de echipare care folosesc baterii produse în China. „Deducerea de taxe se va încheia pentru Model 3 RWD și Model 3 Long Range, pe 31 decembrie 2023, conform prevederilor IRA”, a scris compania pe site-ul propriu, pentru a-și avertiza clienții. IRA este Inflation Reduction Act, legea adoptată de SUA pentru a combate inflația prin stimularea achiziției de produse americane. Motivul este dat de locul în care sunt produse bateriile utilizate pe mașinile electrice, ceea ce înseamnă că versiunile menționate de Tesla folosesc baterii Panasonic produse în afara SUA.

VW ID.7, lansat și în China, dar la jumătate de preț CITEȘTE ȘI VW ID.7, lansat și în China, dar la jumătate de preț

Tesla a supus Model 3 unui facelift în acest an, pentru a-i împrospăta aspectul și pentru a-i aduce unele îmbunătățiri tehnice. Revizuirea vine la circa 7-8 ani de la lansarea lui, adică într-un moment în care, în mod obișnuit, ar fi trebuit să fie lansată o nouă generație. Într-o piață puternic concurențială, având deja zeci de concurenți lansați în ultimii 2 – 3 ani, lipsit de subvențiile care să-i susțină prețul la un nivel competitiv, Tesla Model 3 s-ar putea confrunta cu un declin substanțial al vânzărilor pe cele mai mari piețe ale sale și ar putea lăsa locul pe liniile de producție lui Model Y și, posibil, viitorului model accesibil anunțat de Elon Musk, cunoscut deocamdată sub numele „Model 2”.

viewscnt
Afla mai multe despre
tesla model 3
model 3 facelift
vanzari tesla model 3