Tata Group, proprietarul Jaguar Land Rover, a inițiat discuții cu mai multe companii, printre care s-ar număra BMW și Geely, în contextul unei posibile vânzări a unei părți sau chiar integral a companiei.
Încercările Tata Group de a găsi soluții de redresare financiară pentru Jaguar Land Rover ar putea să conducă la vânzarea acestor mărci. Automotive News scrie că șefii Tata au avut întâlniri cu mai multe companii, printre care BMW și Geely, pntru a găsi cea mai bună formulă de parteneriat. JLR are nevoie să găseasăc metode de reducere a costurilor, pentru a face față provocărilor legate de evoluția industriei auto și de Brexit, iar un parteneriat cu un alt producător ar putea fi o soluție. Un partener din China ar putea fi o poartă nesperată pentru creșterea expunerii pe această piață, cea mai mare din lume.
Pe de altă parte, o relație și mai apropiată cu BMW ar putea conduce la costuri mai scăzute de producție. O posibilă achiziție a JLR de către BMW a fost speculată de analișit, însă fostul CEO al BMW, Harald Kurger, a declarat că nu există intenția de cumpărare a acțiuni la Jaguar Land Rover, în ciuda parteneriatului extins pe care cei doi producători îl au.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Cei de la Geely au negat orice discuție cu Tata, în timp ce BMW nu a comentat.
Experții au apreciat că BMW ar trebui să cumpere Jaguar Land Rover, la un preț estimat la circa 9 miliarde de lire, pentru că ar putea aduce venituri suplimentare de 20% BMW Group și vânzări mai mari cu circa 2%.
Rezultatele financiare din 2018 ale Jaguar Land Rover au fost negative, dar în prima parte a lui 2019 compania a dat semne că își revine. Pentru restructurare s-au anunțat reduceri de personal pentru 5.000 de angajați, însă este nevoie și de o reducere a cheltuielilor companie, pentru a avea un bilanț pozitiv.
O parte din JLR, mai exact divizia de SUV-uri, Land Rover, a fost în proprietatea BMW, care a vândut-o, în 2000, celor de la Ford. În 2006, le-a vândut și marca Rover, pe care BMW o deținea, Ford reușind atunci să reunească toate mărcile Rover, alături de Jaguar, pe care o cumpărase în 1989. În 2008, Ford a vândut noua companie Jaguar Land Rover celor de la Tata, pentru suma de 2,3 miliarde dolari.
Colaborarea dintre Jaguar și BMW include în acest moment un parteneriat pentru motoare BMW și unul pentru transmisii și componente. De asemenea, echipe ale celor două companii lucrează, în Munchen, la sediul BMW, la dezvoltarea de vehicule electrice, viitorul iX3 fiind rezultat al acestei colaborări. Cele mai recente informații au adăugat pe listă și o posibilă cooperare pentru livrarea de platforme complete. Astfel, Jaguar ar putea dezvolta noi SUV-uri pe baza unei platforme furnizată de BMW. Jaguar Land Rover are în conducerea sa o serie de foști directori BMW, inclusiv Ralf Speth, fost CEO, care a lucrat timp de 20 de ani la Munchen, sau Wolfgang Ziebart, responsabil cu dezvoltarea lui iPace, care a fost membru în board-ul BMW.