Reprezentanții statelor membre UE au căzut de acord asupra instalării de stații de încărcare de-a lungul șoselelor importante, ca prioritate a Uniunii, însă deocamdată nu este foarte clar cum se va petrece acest lucru, având în vedere că deocamdată doar investitorii privați au instalat astfel de stații.
Negociatorii Uniunii Europene au ajuns la un acord pentru extinderea rețelei de încărcare a automobilelor electrice, cu energie electrică și cu hidrogen, pentru a susține tranziția la propulsiile alternative. Acest lucru a devenit tot mai important, ca urmare a accelerării celuilalt acord privind interzicerea motoarelor cu combustie, din 2035, însă între cele două măsuri există diferențe importante.
Acordul dintre reprezentanții țărilor UE și Parlamentul European privind stațiile de încărcare a automobilor electrice stabilește că șoselele importante din UE vor avea puncte de încărcare pentru autoturisme, la fiecare 60 de km, până în 2026, precum și pentru camioane, la 120 km, până în 2028. Mai mult, până în 2031, la fiecare 200 de km va exista o stație de hidrogen.
„Acordul transmite un semnal clar către cetățeni și alți actori că infrastructura prietenosă cu utilizatorii și stațiile de încărcare pentru combustibili alternativi, precum hidrogenul, vor fi instalate în UE” a declart Andreas Carlson, ministrul infrastructurii din Suedia, țară care deține președinția UE.
CITEȘTE ȘI Compania familiilor Porsche și Piech, care controlează VW Group, a obținut un profit de 5 miliarde euro pentru 2022, dar a împrumutat 7 miliarde euro de la bănciReprezentanții industriei auto au criticat în repetate rânduri faptul că introducerea accelerată a legislației privind interzicerea motoarelor cu combustie din 2035 nu are un sprijin din partea Uniunii Europene în privința infrastructurii, care nu s-a dezvoltat la fel de repede precum a făcut-o industria, care a lansat în viteză numeroase automobile electrice. Cu toate acestea, nu este foarte clar cum va rezolva UE problema stațiilor de încărcare, deoarece acordul la care s-a ajuns nu face nicio referire la punerea acestuia în practică.
În mod practic, față de densitatea actuală a stațiilor de încărcare cu carburanți de pe autostrăzile UE, punctele de încărcare cu energie electrică ar trebui să dubleze spațiile de servicii, în plus numărul mare de puncte necesare pentru o singură stație reprezentând încă o provocare pentru planurile UE.