Producătorul japonez de airbaguri Takata, care a intrat în faliment după cea mai mare campanie de rechemări din istoria industriei auto, va rechema în service alte 3,3 milioane de airbaguri, în cadrul unui ordin al autorităților americane, care a programat repararea dispozitivelor posibil mortale pe parcursul mai multor ani, transmite Bloomberg.
Takata a identificat cel puțin 15 producători auto care au cumpărat airbaguri, între care Toyota Motor, Honda Motor, General Motors, BMW și Tesla, relatează News.ro.
Compania japoneză a anunțat că va colabora cu companiile pentru a dezvolta un remediu pentru fiecare vehicul și pentru a cere proprietarilor acestora să vină să înlocuiască airbagurile.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Dispozitivele de umflare defecte pot exploda în cazul unor coliziuni și pot răni ocupanții vehiculelor cu schije metalice. Astfel de incidente au provocat moartea a 13 persoane și rănirea altor câteva sute de persoane în Statele Unite, iar solicitările pentru despăgubiri au determinat Takata să solicite în luna iunie a anului trecut intrarea în procedură de faliment.
Aproape două treimi din cele 31,5 milioane de vehicule din Statele Unite care includ airbagurile periculoase fabricate de Takata nu erau încă reparate la jumătatea lunii septembrie a anului 2017, potrivit unui raport publicat în noiembrie de o organizație independentă care supraveghează rechemările.
Circa 65 de milioane de dispozitive de umflare urmează să fie rechemate până la sfrâșitul anului 2018 în cadrul unui plan al Administrației pentru Siguranța Traficului pe Drumurile Naționale din Statele Unite, care prevede să fie reparate cu prioritate dispozitivele cele mai periculoase.