Dacia a încheiat anul 2017 cu o creștere de 28 de procente pe piața din Germania, situându-se pe poziția 17 în clasamentul mărcilor de pe această piață. Marca românească a depășit mărci mai titrate, precum Citroen, Mini sau Suzuki.
Dacia a reușit să crească cu 27,6% vânzările în cea mai mare piață din Europa, Germania, unde a vândut în ultima lună a anului 4.897 de automobile (cu 8% mai multe decât în decembrie 2016) și a ridicat volumul total la nivelul întregului an la 62.678. Cota de piață a Dacia s-a situat la 1,8%, cu un nivel ușor mai mare în decembrie (1,9%), semn că marca are potențial să crească în continuare.
Cea mai vândută marcă în Germania afost în 2017 Volkswagen, o situație devenită aproape lege, marca cea mai populară din Europa având pe piața de orgine o cotă de piață de 10 ori mai mare decât Dacia, respectiv 18,3%, și un volum total de 634.270 de unități vândute. Totuși, VW a scăzut în 2017 cu 3,3%, din cauza scandalurilor legate de motoarele diesel, la fel cum s-a întîmplat și cu Audi, cealaltă marcă a grupului.
CITEȘTE ȘI FOTO Muncitori SF: Audi va echipa angajații din două uzine cu un exoscheletDintre mărcile premium, Mercedes a fost cea mai vândută în 2017 (326.188 unități), la distanță de peste 30.000 de automobile vândute în fața rivalilor de la Audi. BMW s-a situat pe locul al treilea, cu 261.864 autoturisme vândute. Cu o creștere de 2,8%, Ford a reușit să depășească Opel în preferințele germanilor, situășndu-se pe locul 5 în clasamentul din 2017.
Piața de autoturisme noi din Germania s-a ridicat în 2017 la 4 milioane de unități, în creștere cu 1,8%, în timp ce volumul de automobile second-hand cumpărate de nemți a fost de 8,2 milioane de unități, o valoare care face să pălească numărul de mașini rulate înmatriculat în România anul trecut.