Suzuki a anunțat prețurile pentru noul model Ignis, lansat pe piața europeană anul trecut ca o premieră pentru constructorul japonez. Este vorba despre introducerea tracțiunii 4x4, ca opțiune, pe o mașină de clasă A.
Suzuki Ignis este o nouă provocare pentru competiția europeană din clasa mini, acolo unde automobilele cunoscute și sub numele de city-car nu sunt echipate, în mod obișnuit, cu tracțiune 4x4. Ignis aduce acest detaliu în ofertă, deși nu este primul automobil care oferă acest tip de tracțiune în clasa mașinilor de sub 4 metri, fiind precedat de Fiat Panda, un veritabil pionier al acestui sub-segment.
Suzuki Ignis a fost cunoscut pentru foarte mulți ani ca un monovolum, însă acum japonezii au decis să-l readucă pe piață cu trăsături de crossover. Cererea foarte mare pentru mașinile cu aspect de SUV, în clasele mici, A și B, a fost determinantă pentru această decizie, iar noul Ignis ar putea depăși în vânzări concurenți cu mult mai multă popularitate în Europa.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Prețul cu care este lansat în România este de numai 9.450 euro, dar pentru versiunea de bază, cu tracțiune față și motor 1.2 litri, cu vopsea simplă, nemetalizată. Motorul este unicul oferit de Suzuki, cu trei echipări, GL, GL+ și GLX. Cea mai ieftină tracțiune ALLGRIP (4x4) costă 11.900 euro. În comparație cu Fiat Panda, model cu care concurează și din punct de vedere al designului, Ignis este mai ieftin cu numai 30 de lei, pentru echiparea de bază, dar cu peste 4.000 de euro, pentru versiunile 4x4 (16.113 euro, un Fiat Panda 4x4). Pentru tracțiunea 4x2, există, însă, mai mulți competitori în segment care costă mai puțin (Skoda Citigo, VW Up, Kia Picanto), inclusiv propriul model al mărcii, Celerio.
Din punct de vedere tehnic, Suzuki Ignis are 3,70 metri lungime, 1,69 metri lățime și 1,59 metri înălțime, are un portbagaj de 267 litri (227 litri pentru 4x4), are o gardă la sol de 18 centimetri, și, opțional, oferă bancheă rabatabilă 50/50. Tehnologiile multimedia includ Android Auto și Apple CarPlay.