Dealerii Dacia din Germania au început să vândă din nou modelul Logan, care fusese retras de pe piață în urmă cu patru ani. La solicitarea dealerilor, câteva sute de mașini Logan au fost trimise în Germania, pentru a testa piața, iar acum primele exemplare au fost cumpărate de germani, relevă datele analizate de Profit.ro.
Germanii au cumpărat în luna mai un număr de 79 de autoturisme Logan. Nu este un număr grozav, dar marchează startul vânzărilor sedanului Dacia pe cea mai mare piață auto din Europa, la aproape patru ani după lansarea acestui model în România.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Este a doua lună în care în Germania sunt înmatriculate automobile Dacia Logan, după ce reprezentanța mărcii pe această piață a cerut constructorului de la Mioveni să le trimită un lot de 500 de mașini pentru a testa publicul. În total, 131 de automobile Logan au fost înmatriculate în acest an, în Germania, un procent infim raportat la totalul vânzărilor Dacia pe această piață.
În mai, marca de la Mioveni a vândut în această țară 5.135 de autoturisme, în scădere cu 9,2%, după ce luna anterioară raportase o creștere mare, de peste 25%, comparativ cu anul trecut. Piața auto a Germaniei a scăzut cu 4,2% în mai și cel puțin 30% din mărci au înregistrat scăderi.
Vânzările Dacia de pe cea mai mare piață auto se bazează în special pe Sandero, care se vinde în continuare foarte bine pe această piață, dar și pe Jogger, ambele având vânzări în creștere față de anul trecut. Cota de piață a scăzut față de luna anterioară, la 2,2%, dar rămâne peste cea deținută de competitori din același segment, Fiat sau Citroen.
După cinci luni, Dacia are un volum vândut de 29.398 autoturisme, cu o cotă de piață de 2,5%, având un avans față de perioada similară din 2023 de 10,8%, dublu față de creșterea pieței.
Cele mai mari probleme de vânzări, care stau de altfel la baza scăderii, sunt cele cu Spring, care a rămas fără subvenție și nu mai este la fel de competitiv. În mai, Spring s-a vândut în numai 214 exemplare, în scădere masivă, -51%, față de anul trecut, când era printre cele mai vândute mașini de clasă A din Germania. După lansarea versiunii facelift, în această lună, la un preț mult mai bun, Dacia se așteaptă și la revigorarea vânzărilor. O situație asemănătoare este în cazul Duster, care din această lună a început livrările noii generații.
CITEȘTE ȘI Vânzările globale ale Dacia au reînceput să creascăDacia Logan se mai vinde în prezent doar în România și Bulgaria, pe teritoriul UE, deși la lansarea din 2020 fuseseră anunțate mai multe țări, în special cele din Estul Europei și Spania. Logan mai este oferit clienților din Maroc și alte țări din regiune, în unele din țările fostei Iugoslavii, Republica Moldova, dar și în Turcia, unde se vinde sub numele Renault Taliant.
În total, în primul trimestru al acestui an, Logan s-a vândut, pe piețele pe care este prezent, în numai 11.800 de exemplare, de opt ori mai puține decât Sandero, în scădere cu circa 1.000 de unități față de anul trecut. Doar aproximativ 10% automobile Logan au fost vândute pe piața din România.
CITEȘTE ȘI ULTIMA ORĂ Scandal în industria auto din Japonia. Toyota și alți producători au omologat mașini cu informații falseDacia Logan a fost lansat pentru prima dată în urmă cu exact 20 de ani, fiind dezvoltat pe o platformă nouă, creată de inginerii Renault pe baza platformei Renault Clio, adaptată. Platforma B0 a fost ulterior folosită pentru toate celelalte modele ale Dacia: Sandero, Duster, Logan MCV, Dokker și Lodgy.
În Europa a apărut ca o curiozitate și a devenit celebră în scurt timp. În 2012, la opt ani de la lansarea primei generații, a fost prezentată generația a doua, care venea cu un design îmbunătățit și o platformă actualizată. În 2020, a treia generație a fost lansată cu noua platformă CMF-B, regăsită și pe Sandero și Lodgy.