Departamentul pentru Comerț al SUA este așteptat să propună interzicerea software-ului și hardware-ului chinez în vehiculele conectate și autonome pe drumurile americane, din cauza problemelor de securitate națională, au declarat două surse pentru Reuters.
Administrația Biden și-a exprimat îngrijorări serioase cu privire la colectarea de date de către companiile chineze cu privire la șoferii și infrastructura din SUA, precum și la potențiala manipulare străină a vehiculelor conectate la internet și la sistemele de navigație, scrie News.ro.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Regulamentul propus ar interzice importul și vânzarea de vehicule din China cu comunicații cheie sau software sau hardware pentru sistemul de conducere automată, au spus cele două surse, care au refuzat să fie identificate deoarece decizia nu a fost dezvăluită public.
Mișcarea reprezintă o escaladare semnificativă a restricțiilor în vigoare ale Statelor Unite asupra vehiculelor, software-ului și componentelor chinezești.
Săptămâna trecută, administrația Biden a aprobat majorări mari ale tarifelor la importurile din China, inclusiv o taxă de 100% la vehiculele electrice, precum și noi creșteri pentru bateriile pentru vehicule electrice și minerale cheie.
Secretarul pentru Comerț, Gina Raimondo, a declarat în mai că riscurile software-ului sau hardware-ului chinez în vehiculele conectate din SUA sunt semnificative.
”Îți poți imagina cel mai catastrofal rezultat teoretic dacă ai avea câteva milioane de mașini pe drum și software-ul ar fi dezactivat”, a spus ea.
Președintele Joe Biden a ordonat în februarie o investigație pentru a stabili dacă importurile de vehicule din China prezintă riscuri de securitate națională față de tehnologia mașinilor conectate - și dacă acel software și hardware ar trebui interzise în toate vehiculele de pe drumurile din SUA.
CITEȘTE ȘI FOTO Lanț celebru de restaurante de Fish & Chips, aflat în Guinness Book, pregătește intrarea în România”Politicile Chinei ar putea inunda piața noastră cu vehiculele sale, punând riscuri pentru securitatea noastră națională. Nu voi lăsa să se întâmple asta în mandatul meu”, a spus Biden mai devreme.
Departamentul pentru Comerț intenționează să acorde publicului 30 de zile pentru a comenta înainte de orice finalizare a regulilor, au spus sursele.
Aproape toate vehiculele mai noi de pe drumurile din SUA sunt considerate ”conectate”. Astfel de vehicule au hardware de rețea la bord care le permite accesul la internet, permițându-le să partajeze date cu dispozitive atât din interiorul, cât și din exteriorul vehiculului.
De asemenea, departamentul intenționează să propună intrarea în vigoare a interdicțiilor privind software-ul cu modelele anului 2027, iar interdicția asupra hardware-ului ar urma să intre în vigoare în ianuarie 2029 sau anul model 2030.
Interdicțiile în cauză ar include vehicule cu anumite caracteristici bluetooth, satelit și wireless, precum și vehicule extrem de autonome care ar putea funcționa fără un șofer la volan.
Un grup bipartizan de parlamentari americani a tras în noiembrie atenția cu privire la companiile auto și tehnologice chineze care colectează și manipulează date sensibile în timp ce testează vehicule autonome în Statele Unite.
Interdicțiile s-ar extinde și la alți adversari străini din SUA, inclusiv Rusia, au spus sursele.
Un grup comercial care reprezintă marii producători de automobile, inclusiv General Motors, Toyota Motor, Volkswagen, Hyundai, precum și alții au avertizat că schimbarea hardware-ului și a software-ului va dura timp.
Producătorii de automobile au remarcat că sistemele lor ”implică procese extinse de inginerie, testare și validare de pre-producție și, în general, nu pot fi schimbate cu ușurință cu sisteme sau componente de la un alt furnizor”.
CITEȘTE ȘI VIDEO Prototipul de mașină electrică fabricat în Cluj, prezentat premierului: O adevărată minune tehnologică 100% româneascăDepartamentul pentru Comerț a refuzat să comenteze.
Reuters a relatat pentru prima dată, la începutul lunii august, detaliile unui plan pe care producătorii auto chinezi le-ar avea pe drumurile din SUA.
Există relativ puține vehicule ușoare fabricate în China importate în Statele Unite.
Casa Albă a aprobat joi propunerea finală, potrivit unui site web al guvernului. Regula are ca scop asigurarea securității lanțului de aprovizionare pentru vehiculele conectate din SUA. Se va aplica tuturor vehiculelor de pe drumurile din SUA, dar nu și vehiculelor agricole sau miniere, au spus sursele.
Biden a remarcat că majoritatea mașinilor sunt conectate ca telefoanele inteligente pe roți, legate de telefoane, sisteme de navigație, infrastructură critică și companiile care le-au produs.