Trei modele ale Renault fac obiectul unei rechemări în service pentru erori ale sistemului care controlează buna funcționare a sistemului hibrid benzină – electric de pe motorul 1.6 hibrid. Acesta echipează mai multe mașini ale mărcii Renault, dar și două ale mărcii Dacia.
Renault a demarat o campanie de rechemare pentru modelele Clio, Captur și Arkana, care au grupul motopropulsor 1.6 E-Tech 145. Motivul este o eroare a software-ului care controlează aceste motoare și care afișează mesaje de supraîncălzire, însoțite de multe ori de o scădere a performanței motorului. Eroarea a fost semnalată și de unii clienți ai Dacia pe modelul Jogger, care se vinde cu același motor care a intrat, din această vară și în oferta lui Duster 3. Rechemarea Renault a fost anunțată încă de luna trecută de publicația franceză l’Argus, care citează acum scrisorile primite de clienții celor trei modele, dar avansează și un număr exact de mașini afectate, 16.374 exemplare, în Franța.
Dacia nu a comunicat nimic public pe marginea unei posibile campanii similare pentru modelele Jogger și Duster, acesta din urmă fiind deocamdată doar în faza de lansare.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Potrivit jurnaliștilor francezi, motorizările hibrid care au generat probleme de fiabilitate se ridică la 157.000 de unități, fiind mașini produse din 2019 până în 2024, însă erorile sistemului informatic pare că se manifestă doar la un număr mult mai mic de vehicule hibride, nefiind o defecțiune mecanică, ci una de software, care calculează greșit temperatura uleiului și declanșează sistemul de alertă corespunzător.
Așadar, sunt două erori diferite, cu două tipuri de mesaje diferite, una dintre probleme fiind mecanică și presupune înlocuirea unei garnituri la senzorul de temperatură, alta ține doar de reporgramarea software-ului. Mașinile vizate de rechemare au fost produse în acest an, între ianuarie și mai, în Spania, Turcia și Coreea de Sud, însă nu este clar unde este fabricat motorul care echipează aceste mașini. Renault a anunțat în urmă cu aproximativ doi ani că propulsorul ce va fi instalat pe Jogger și Duster va fi produs la Mioveni, de actuala divizie Horse România.
Profit.ro a relatat anterior faptul că mai mulți clienți Dacia care dețin modelul Jogger s-au plâns de aceeași eroare, un mesaj care indică supraîncălzirea motorului însoțit de o scădere de putere. Mai nou, și Duster 3 a stat la originea unor situații similare. Potrivit declarațiilor proprietarilor, erorile au fost remediate prin reprogramarea computerului care controlează motorul.
Aceste rechemări fac parte din sistemul intern al Renault Group de remediere a unor defecte și nu reprezintă rechemări de siguranță, anunțate prin mecanismele de alertă ale autorităților.