Administrația Națională pentru Siguranța Traficului pe Autostrăzi a deschis o investigație preliminară pentru aproape 1,3 milioane de camionete Ford F-150, produse în intervalul 2015 și 2017.
Aceasta în urma unor plângeri legate de retrogradarea bruscă a treptelor de viteză și blocarea temporară a roților din spate în timpul mersului, conform Reuters.
NHTSA a precizat că a primit 138 de reclamații din partea consumatorilor, în care se susține că vehiculele au schimbat brusc în trepte inferioare de viteză, în special în timp ce rulau pe autostradă, fără nicio avertizare sau acțiune din partea șoferului. Aceste schimbări ar fi fost urmate de o decelerare rapidă a vehiculului, punând în pericol siguranța ocupanților.
3 aprilie - Eveniment Profit Health.forum - Sănătate nouă
16 aprilie - Maratonul de Educație Financiară

Un purtător de cuvânt al Ford a declarat că producătorul auto ”colaborează cu NHTSA pentru a susține ancheta” și a confirmat că problema afectează vehiculele echipate cu transmisii automate cu șase trepte.
Agenția americană va decide ulterior dacă va avansa investigația la nivelul unei analize inginerești, pas necesar pentru a putea impune o rechemare oficială în service.
Un proprietar din Ohio a relatat într-o plângere din 2023 că, în timp ce conducea pe autostradă cu 113 km/h (70 mph), camionul său F-150 din 2016 a schimbat brusc din treapta a șasea în prima, aproape aruncându-l prin parbriz. Mai mulți proprietari au semnalat întârzieri mari în livrarea pieselor de schimb.
Alte reclamații au indicat că roțile din spate se blocau temporar sau derapau în timpul retrogradării bruște, ceea ce putea duce la pierderea controlului asupra vehiculului. NHTSA a menționat că acest fenomen crește riscul producerii unui accident, deși până în prezent nu au fost raportate coliziuni sau incendii.

Aceasta este cea mai recentă dintr-o serie de anchete ale NHTSA legate de schimbările neașteptate de viteză la F-150. În iunie 2023, Ford a rechemat 668.000 de modele F-150 din 2014 din același motiv. Încă din 2016, Ford a efectuat mai multe rechemări pentru modele între 2011 și 2013, extinzând în 2019 rechemarea la 1,48 milioane de vehicule.
Într-un caz separat, în noiembrie 2023, Ford a fost de acord să plătească o amendă civilă de 165 de milioane de dolari, după ce NHTSA a constatat că producătorul nu a reacționat la timp pentru a rechema vehicule cu camere video de marșarier defecte.