Șoferii români alocă, în medie, 800 de lei pentru pregătirea mașinii după terminarea sezonului rece, iar cele mai multe defecțiuni apar la sistemele de direcție și suspensie, potrivit estimărilor AutoEco.ro, unul dintre cele mai mari magazine online de piese și accesorii auto din România. Suma este în creștere de la an la an, pe fondul învechirii parcului auto, fapt generat inclusiv de creșterea numărului de autovehicule second hand achiziționate.
”Învechirea parcului auto, achizițiile de autovehicule second hand și amânarea operațiunilor de verificare și reparații contribuie la creșterea acestei sume”, arată datele AutoEco.ro.
Dacă verificarea și reparațiile ar fi făcute la timp, costurile pentru pregătirea mașinii la început de primăvară ar scădea cu 30%, scrie News.ro.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
”În general, din motive financiare sau care țin de confortul personal, posesorii de mașini amână verificarea autovehiculelor până la terminarea sezonului rece, chiar dacă primele semne ale unor defecțiuni apar mai devreme, astfel că cele mai multe operațiuni de verificare și reparare au loc la începutul sezonului cald. Dacă aceste operațiuni nu ar fi amânate, costurile de pregătire a unei mașini după terminarea sezonului rece ar scădea cu aproximativ 30%”, spune Costin Stan, director general al AutoEco.ro.
Vremea rea, temperaturile scăzute, umezeala excesivă, gheața de pe șosele, soluțiile antiderapante și gropile din asfalt sunt principalele cauze ale aparițiilor defecțiunilor autovehiculelor în sezonul rece.
Potrivit consultanților AutoEco.ro, specialiști în piese auto, spre finalul sezonului rece și începutul primăverii, apar, cu precădere, defecțiuni ale sistemului de direcție și suspensie, cele mai afectate piese fiind: brațele de suspensie, bucșele brațelor de suspensie, bieletele antiruliu, bucșele de bară stabilizatoare, rulmenții de roată, arcurile de suspensie și amortizoarele.
Ambreiajul este, de asemenea, o piesă foarte solicitată pe timp de iarnă, din cauza patinării excesive a mașinii pe zăpadă sau pe gheață, a schimbărilor dese ale treptelor de viteză, a folosirii dese a frânei de motor și a funcționării mașinii cu motorul mult mai turat decât de obicei.
CITEȘTE ȘI Operatorul Blue Air a inaugurat ruta Bacău - București”După terminarea iernii, bateria mașinii poate pune probleme – frigul și nefolosirea autovehiculului o perioadă mai lungă de timp ducând la descărcarea bateriei”, se arată în datele AutoEco.ro.
Oficialii mahgazinului spun că uleiul de motor trebuie verificat și înlocuit dacă au fost atinse limita de kilometri sau intervalul de timp recomandate pentru folosire. Iarna, mașinile merg foarte turate și stau mai mult pornite, chiar dacă nu parcurg mulți kilometri. Pentru asigurarea unei bune funcționări a mașinii, odată cu uleiul de motor, trebuie înlocuit și filtrul de ulei.
Operațiunile recomandate să fie făcute la începutul primăverii sunt: revizia mașinii (înlocuirea uleiului de motor, a filtrului de ulei, a celui de aer, de combustibil și a filtrului de habitaclu), verificarea pe rampă a sistemelor de suspensie, direcție, frânare și a parametrilor motorului și efectuarea unei diagnoze, folosind un tester specializat, a calculatorului motor, dar și a tuturor sistemelor de siguranță.
De asemenea, odată cu venirea primăverii, trebuie înlocuite anvelopele de iarnă cu cele de vară. Potrivit specialiștilor în piese auto din echipa AutoEco.ro, această operațiune este esențială pentru siguranța șofatului, fiecare tip de anvelopă fiind special construită pentru a asigura frânarea și aderența cât mai bune, în funcție de temperatura și starea suprafeței pe care rulează.
Folosind anvelope necorespunzătoare sezonului, frânarea autovehiculului se va realiza pe distanțe mult mai mari și se poate pierde aderența sau controlul mașinii.
AutoEco.ro este unul dintre cele mai mari magazine online de piese și accesorii auto din România și marcă înregistrată a Motoreco Parts SRL.