Studenții români din Cluj-Napoca au început să studieze și să se specializeze în conducerea autonomă a automobilelor, în pofida faptului că România nu va putea intra pe această nișă prea curând, fiind chiar puțin probabilă în următorii 20 de ani, din cauza unei infrastructuri neadecvate. Se consideră însă că pregătirea unor specialiști ar putea grăbi acest proces.
Un vehicul autonom folosește senzori din tehnologiile existente pe automobile, laser, radar, camere video, pentru a se orienta în trafic și față de celelalte vehicule.
Din păcate, una din funcțiile sistemului de tehnologii pentru conducere autonomă este recunoașterea marcajelor de pe șosele pentru a menține direcția de rulare. Absența totală sau parțială a acestora, așa cum se întâmplă frecvent în România, pune în pericol deplasarea unui vehicul autonom și face imposibilă o deplasare în siguranță.
În Cluj-Napoca, la Facultatea de Automatică și Calculatoare, este însă organizat un program de pregătire, denumit ”Tehnologia, dinamica și controlul mașinilor autonome”, pentru ca studenții să se familiarizeze în domeniul conducerii autonome. Programul este organizat de Bosch.
CITEȘTE ȘI Volvo, subsidiară a companiei chineze Geely, anunță un profit record. CEO-ul Samuelsson nu exclude o viitoare listare a companiei“Dezvoltarea rapidă a tehnologiei și creșterea numărului studenților care își aleg meseria în domeniul tehnologiei ne pune în fața unor provocări pe care le putem depăși doar prin schimbarea curriculei și prin colaborare", spune Liviu-Cristian Miclea, decanul Facultății de Automatică și Calculatoare din Cluj-Napoca.
Studenții au experimentat procesarea de imagini la bordul unui vehicul de teste și acțiunea algoritmilor direcției asistate electric asupra volanului în cadrul unui simulator.