Înmatriculările de autoturisme noi au crescut în ianuarie cu 66%, raportat la o lună ianuarie de anul trecut slabă. Importurile de autoturisme second hand și-au menținut nivelul ridicat, dar au fost mai slabe ca în decembrie, semn că valul de achiziții s-a calmat, cel puțin temporar.
Anul 2018 a început cu o evoluție bună, cu o creștere ușoară față de decembrie și cu un nivel comparabil cu cel al celor mai bune luni din 2017. Volumele înmatriculate, 11.744 de autoturisme noi, explică nivelul scăzut din decembrie. Foarte mulți români care și-au cumpărat automobile în ultima lună a anului au preferat să amâne înmatricularea pentru ianuarie. În schimb, autoturismele rulate din import au fost mai puține decât cele din decembrie, acesta fiind, probabil, unul dintre efectele anunțatei taxe auto ce ar putea afecta motoarele mai poluante. Nivelul nu a scăzut semnificativ, totuși, fiind înregistrate 39.262 unități, cu 400% mai mare decât în ianuarie 2017, când aproape nimeni nu mai înmatricula mașina SH în așteptarea eliminării timbrului de mediu, care a avut loc la 1 februarie. În acest context, aniticipăm pentru februarie prima lună în care importurile SH vor scădea.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
În ceea ce privește mărcile, toate au înregistrat creșteri față de ianuarie 2017, cu recorduri impresionante pentru MINI, 1281%, grație celor 152 de unități înmatriculate (doar 11 în ianuarie 2017), sau KIA, cu o creștere de 213%. Hyundai, Opel sau Peugeot au creșteri peste 100 de procente, explicația fiind aceeași: anul trecut piața se afla în expectativă în vederea eliminării timbrului auto. Volkswagen, liderul mărcilor de import, a depășit pragul de 1.000 de unități înmatriculate, fiind urmat de Skoda, cu peste 900 de autoturisme, și Ford (838).
Dacia a reușit să înmatriculeze 3.613 autoturisme, un nivel foarte bun, comparativ cu cele mai bune luni din 2017, având o creștere de 67% față de ianuarie 2017.
Pentru acest an este așteptată o creștere cel puțin la nivelul celei de anul trecut, pentru autoturismele noi, precum și o stabilizare a importurilor de mașini rulate, pe o piață care va fi influențată masiv de politicile privind taxele și impozitele de poluare.