Lansarea noului Citroen C3 electric, la un preț care demonstrează interesul grupului Stellantis pentru clienții din segmentul Dacia, este doar începutul unei veritabile ofensive de automobile electrice ieftine, după cum reiese din declarațiile reprezentanților companiei.
Stellantis vrea să lanseze mai multe automobile electrice pe segmentul entry, atât sub marca Citroen, cât și sub celelalte mărci care nu riscă să-și afecteze poziția pe piață în acest fel. Atât Fiat, care va fi poziționată destul de aproape de Citroen, ca marcă de volum accesibilă, cât și Opel, situată ceva mai sus, dar nu la fel de upmarket precum Peugeot, vor avea propriile modele care vor folosi platforma Smart Car, dezvoltată în India și regăsită acum pe noul e-C3. Platforma asigură un preț redus al mașinii, împreună cu costurile nu foarte ridicate de producție, generate de uzina din Slovacia, și astfel Citroen poate veni cu primele mașini electrice accesibile fabricate în Europa, în condițiile în care cea mai ieftină mașină electrică de pe piața europeană, din prezent, Dacia Spring, este fabricată în China.
Dar rețeta va fi reprodusă și la celelalte mărci, iar prima va fi cel mai probabil Fiat, cu o nouă generație Panda, care va fi și electrică. Renault Tourte, cel care coordonează platforma Smart Car a Stellantis, a anunțat că vor fi aproximativ șapte noi mașini, iar Panda ar putea fi una dintre ele. Avantajul platformei este că poate fi utilizată și pentru mașini cu motor termic, ceea ce ar extinde și mai mult eficiența acesteia. După Fiat, Opel va fi a treia marcă a grupului care va avea propriul model cu un preț mai mic de 25.000 de euro, așa cum au anunțat deja reprezentanții companiei.
CITEȘTE ȘI FOTO & VIDEO Citroen devine tot mai mult un rival puternic al mărcii Dacia. Nou model electric lansat, cu un preț apropiat de Dacia SpringCitroen e-C3 a fost lansat pe piața europeană cu o motorizare de 113 CP, având o baterie de 44 kWh, care asigură 320 km de autonomie în ciclu WLTP. Prețul de pornire este 23.300 de euro, un nivel pe care niciun alt automobil electric din Europa nu l-a atins, cu excepția Dacia Spring, care se vinde în acest moment cu prețuri de 20.800 euro, versiunea de intrare, și 22.500 euro, versiunea de top. Cu cele câteva opționale incluse, Spring depășește 23.000 de euro, pe toate piețele din Europa.
Citroen are însă în plan să bată și acest preț al Dacia și, în același timp, să fie pregătită pentru intrarea mărcilor chinezești pe piață, cu ajutorul unei versiuni mai ieftine, cu un preț sub 20.000 de euro, care să ofere o autonomie de numai 200 km. Celelalte mărci din grupul Stellantis ar putea repeta acest preț, cu propriile versiuni de intrare, după 2025, anul în care Thierry Koskas a anunțat că va fi disponibil cel mai ieftin Citroen electric.