Stellantis va lansa modele comerciale alimentate cu hidrogen și pe baterii, până la finalul acestui an, pentru mărcile Peugeot, Citroen și Opel, în încercarea de a oferi o soluție fără emisii și care, în același timp, să nu depindă de timpi mari de încărcare a bateriei.
Noile vehicule comerciale ușoare de la Peugeot, Citroen și Opel pe care compania se pregătește să le lanseze vin cu o nouă soluție de propulsie, una hibridă dar care are emisii zero. Este vorba despre alimentarea cu hidrogen și cu baterii, cu o autonomie de 400 de kilometri și un timp de încărcare de 3 minute. Propulsia cu hidrogen este una de tip „mid-power”, cu fuel cell, care ar putea ulterior să fie utilizată și pe autoturisme, după cum au anunțat reprezentanții companiei.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Soluția aleasă de Stellantis pentru cele trei mărci are o serie de avantaje în fața vehiculelor cu hidrogen de până acum, cel mai important fiind costul. În același timp, prin folosirea unei platforme existente deja pentru propulsia electrică la vehicule comerciale, dezvoltarea a adus o reducere a cheltuielilor. Rezervoarele de hidrogen sunt amplasate în locul bateriilor standard, fără să afecteze spațiul util al vanurilor. În același timp, există o mică baterie ce poate din încărcată clasic, la priză, ea fiind preluată de la sistemul PHEV utilizat deja pe mașinile celor trei mărci. Funcționarea pe distanțe lungi este asigurată de rezervorul de hidrogen, care alimentează sistemul de fuel cell, însă dacă nu este disponibilă o stație de alimentare, mașina poate merge circa 50 km cu curentul de al doilea pachet de baterii.
Conceptul hibrid hidrogen – baterii are și alte avantaje. Demarajul susținut de baterii crește eficacitatea mașinii, însă pachetul de baterii poate fi folosit și pentru un surplus de putere. Astfel, utilizarea hibridă a celor două sisteme de propulsie oferă avantajele ambelor sisteme și elimină o bună parte din dezavantaje. Costul mare al tehnologiei fule cell ar putea fi rezolvat, spun cei de la Stellantis, prin volume mari vândute.
CITEȘTE ȘI Stellantis a depășit VW și a devenit cea mai mare companie auto din Europa, după vânzăriPotrivit reprezentanților Stellantis, întreg sistemul a fost dezvoltat în centrul de inginerie Opel, din Russelsheim, Germania. El a fost gândit ca soluție pentru afacerile care doresc vehicule cu emisii zero, dar cu timpi reduși de încărcare. Studiile Stellantis au arătat că 83% din clienți conduc sub 200 de kilometri pe zi, o distanță mai mare de 300 km într-o singură zi fiind acoperită doar ocazional.
Deocamdată nu au fost anunțate prețurile noilor vehicule comerciale, dar acestea vor fi substanțial mai mari decât versiunile electrice cu încărcare, cel mai probabil, din cauza costurilor generate de pachetel de fuel cell.
Compania încearcă să extindă acest sistem de propulsie și pe modele ale mărcii Fiat, care acum face parte din Stellantis, în urma fusiunii cu PSA.