Un purtător de cuvânt al Air France-KLM a anunțat că operatorul aerian franco-olandez a prezentat oferta companiei holding a statului portughez Parpublica pentru a participate la procesul privaizării TAP Air Portugal.
Reprezentanții Air France-KLM nu au dat publicității detaliile financiare ale ofertei, scrie Agerpres.
Decizia vine după ce în iulie Guvernul portughez a decis să relanseze privatizarea mult întârziată a TAP, luând în considerare vânzarea unei participații de 44,9% în operatorul aerian de stat, inclusiv o participație de 5% care va fi oferită angajaților.
Alte companii interesate în preluarea TAP sunt Lufthansa și British Airways.
Rutele spre America de Nord și de Sud sunt cele mai importante și mai profitabile pentru TAP. Pe lângă transportul turiștilor, care vizitează în număr mare Portugalia, zborurile TAP fac legătura între diaspora globală și cetățenii țării, și conectează de asemenea partea continentală a țării de arhipelagurile Madeira și Azore. Executivul portughez vrea să păstreze hubul companiei din Lisabona, precum și rutele care sunt de importanță strategică pentru țară.
Premierul Luis Montenegro declarase în iulie că TAP este crucială pentru Portugalia deoarece sprijină boom-ul din turism care a stimulat creșterea economiei în ultimii ani.
Separat, TAP a anunțat că a înregistrat în trimestrul trei din 2025 un profit net de 125,9 milioane de euro, comparativ cu 110 milioane de euro în perioada similară din 2024, în timp ce venitul operațional a urcat cu 2,7%, la 1,33 miliarde de euro.
În 2021, în perioada pandemiei, TAP a înregistrat pierderi record de 1,6 miliarde de euro, fiind salvată de stat. TAP, care are aproximativ 8.000 de angajați, a transportat anul trecut 16,1 milioane de pasageri, o creștere de 1,6% față de 2023, datorită succesului rutelor spre America de Nord și Brazilia.
Compania are 99 de avioane, iar subsidiara TAP Express dispune de 19 aeronave.














