România raportează o creștere a pieței auto, după două luni de scăderi, dar avansul vine la 1 an de la introducerea carantinei, care a adus blocaje în întreaga industrie auto.
Înmatriculările de vehicule din România au însumat, în luna martie 2021, 12.269 de unități, o creștere de 27,06% față de anul trecut, când toată România era în stare de urgență, de la jumătatea lunii martie. Pe segmentele cele mai importante, creșterea a fost de 18,14% la autoturisme (7.861 unități) și 16,46% vehicule comerciale ușoare (1.146 unități).

Cele mai vândute mărci în martie au fost Dacia, cu 1.779 unități înmatirculate, Skoda, cu numai 665 unități, Volkswagen, 607, Toyota, 578, Hyundai – 546, Ford – 518, și Renault – 383 autoturisme.
În ceea ce privește clasamentul pe modele, avem o premieră, pentru SUV-ul Dacia Duster, care își ia revanșa pentru lunile anterioare, când a fost depășit nu doar de celelalte modele din gama Dacia, dar și de rivalii săi din piață. Acum, Duster a devenit cel mai vândut automobil din România, probabil într-o conjunctură fericită, cu 667 unități înmatriculate.

Pe locul al doilea s-a situat în martie modelul Sandero, cu 543 unități, iar pe trei, Logan, cu 501. O prezență inedită în topul vânzărilor a fost și Jeep Compass, SUV-ul american, construit în Italia, care a depășit cu cele 294 unități atât Skoda Octavia (278), cât și Hyundai Tucson (220) și Ford Puma (183 unități).
Scădere de 25%, după 3 luni
După trei luni, în 2021 liderul pieței este, evident, marca locală Dacia, însă cu o scădere foarte mare, de 48,5%, a înmatriculărilor, comparativ cu 2020, motivele care au condus la aceasăt situație fiind multiple: pandemia de coronavirus, criza de semiconductori, legislația privind emisiile. Pe locul al doilea în cele trei luni se află Ford, care a reușit să crească cu 31,6%, în pofida condițiilor dure din piață, în special cu ajutorul noului model Puma. Tot în creștere este și Toyota, care are o creștere de 26,6% față de anul trecut.

În total, piața auto a înregistrat o scădere de 25,8% în acest an, ca urmare a declinului substanțial din lunile ianuarie și februarie.
Top 10 automobile – martie 2021
1 | DUSTER | 667 |
2 | SANDERO | 543 |
3 | LOGAN | 501 |
4 | COMPASS | 294 |
5 | OCTAVIA | 278 |
6 | TUCSON | 220 |
7 | PUMA | 183 |
8 | VITARA | 161 |
9 | COROLLA | 153 |
10 | MEGANE | 137 |