România raportează o creștere a pieței auto, după două luni de scăderi, dar avansul vine la 1 an de la introducerea carantinei, care a adus blocaje în întreaga industrie auto.
Înmatriculările de vehicule din România au însumat, în luna martie 2021, 12.269 de unități, o creștere de 27,06% față de anul trecut, când toată România era în stare de urgență, de la jumătatea lunii martie. Pe segmentele cele mai importante, creșterea a fost de 18,14% la autoturisme (7.861 unități) și 16,46% vehicule comerciale ușoare (1.146 unități).
Cele mai vândute mărci în martie au fost Dacia, cu 1.779 unități înmatirculate, Skoda, cu numai 665 unități, Volkswagen, 607, Toyota, 578, Hyundai – 546, Ford – 518, și Renault – 383 autoturisme.
În ceea ce privește clasamentul pe modele, avem o premieră, pentru SUV-ul Dacia Duster, care își ia revanșa pentru lunile anterioare, când a fost depășit nu doar de celelalte modele din gama Dacia, dar și de rivalii săi din piață. Acum, Duster a devenit cel mai vândut automobil din România, probabil într-o conjunctură fericită, cu 667 unități înmatriculate.
Pe locul al doilea s-a situat în martie modelul Sandero, cu 543 unități, iar pe trei, Logan, cu 501. O prezență inedită în topul vânzărilor a fost și Jeep Compass, SUV-ul american, construit în Italia, care a depășit cu cele 294 unități atât Skoda Octavia (278), cât și Hyundai Tucson (220) și Ford Puma (183 unități).
Scădere de 25%, după 3 luni
După trei luni, în 2021 liderul pieței este, evident, marca locală Dacia, însă cu o scădere foarte mare, de 48,5%, a înmatriculărilor, comparativ cu 2020, motivele care au condus la aceasăt situație fiind multiple: pandemia de coronavirus, criza de semiconductori, legislația privind emisiile. Pe locul al doilea în cele trei luni se află Ford, care a reușit să crească cu 31,6%, în pofida condițiilor dure din piață, în special cu ajutorul noului model Puma. Tot în creștere este și Toyota, care are o creștere de 26,6% față de anul trecut.
CITEȘTE ȘI Soluția Business Data Security de la Vodafone România, bazată pe tehnologie Fortinet, îți susține afacerea în fața pericolelor digitale, asigurând protecția tuturor echipamentelor din rețeaua locală internă a companieiÎn total, piața auto a înregistrat o scădere de 25,8% în acest an, ca urmare a declinului substanțial din lunile ianuarie și februarie.
Top 10 automobile – martie 2021
1 | DUSTER | 667 |
2 | SANDERO | 543 |
3 | LOGAN | 501 |
4 | COMPASS | 294 |
5 | OCTAVIA | 278 |
6 | TUCSON | 220 |
7 | PUMA | 183 |
8 | VITARA | 161 |
9 | COROLLA | 153 |
10 | MEGANE | 137 |