Creșterea uriașă a pieței auto din Franța în luna martie a adus mărcii Dacia o triplare a volumului față de cel înregistrat în urmă cu un an, când pandemia lovea nemilos în economia Franței. Înmatriculările de autoturisme din Hexagon au crescut cu 191% în luna martie, iar cele ale Dacia au urcat cu 211,4%.
Marca Dacia a înmatriculat, la un an de la prima închidere a fabiricilor și dealerilor din Franța, în pandemia de coronavirus, 9.676 de autoturisme, în luna martie, față de numai 3.107 unități, în urmă cu un an. Toate mărcile de pe piața franceză au cunoscut acest boom relativ, care aduce în sfârșit înmatriculările pe acest an în zona pozitivă. În total, Franța a înmatriculat 182.775 autoturisme, de trei ori mai multe decât cele 62.668 de anul trecut.
Sunt mărci care au înregistrat creșteri greu de imaginat în alte condiții, cum este Jeep, care a crescut cu 673%, Skoda sau Audi, cu peste 300%, SEAT, cu peste 400%.
CITEȘTE ȘI Care sunt diferențele majore între Dacia Spring și Renault K-ZE. Când sosesc în showroom primele exemplareDupă trei luni, totalul autoturismelor înmatriculate în Franța a ajuns la 441.792 de unități, cu 21,15% mai multe decât anul trecut. Volumul nu este unul extraordinar, fiind mai mic decât cel din 2019, dar aduce o speranță în industria auto din Franța, puternic afectată de restricțiile impuse de guvern în ultimele 12 luni.
Dacia raportează 30.675 de unități în primele trei luni, o creștere de 85% față de perioada similară de anul trecut, când înregistra doar 16.578 de autoturisme. Grupul Renault are deja 98.530 de autoturisme înmatriculate în acest interval, creșterea fiind de 17,5%, ca urmare a rezultatului moderat în registrat de Renault (+107%, una dintre cele mai mici creșteri din piață în martie, și doar 0,63% pe cele trei luni). Cota de piață a grupului este în acest moment de 22,3%, în timp ce rivalii de la Stellantis au urcat la 36%, cu ajutorul mărcilor italiene și americane din grup.
CITEȘTE ȘI Digitalizarea activităților în siguranță și cu valoare legalăModelul Dacia Sandero reușește să se mențină în topul celor mai vândute automobile din Franța, pe locul 5, cu 18.162 de unități, cu o cotă de piață de 4,1%, fiind depășit de Peugeot 208, Renault Clio, Peugeot 2008 și Citroen C3. Luna trecută, în plină criză, Sandero urcase pe locul al doilea în topul celor mai vândute modele. În luna martie, modelul românesc a raportat 4.873 de unități înmatriculate, aproximativ jumătate din vânzările mărcii pe acestă piață. Modelul Duster s-a clasat pe locul 12, cu 7.804 unități, după trei luni, cu 3.428 unități în martie. Ford Puma se află pe locul 17, cu doar 3.058 unități, în intervalul ianuarie – martie.