Constructorul auto franco-italian Stellantis a început să recruteze majoritatea inginerilor săi din țări cu salarii mici, pe măsură ce grupul își reduce cheltuielile pentru a face față concurenței vehiculelor electrice chineze ieftine și încetinirii cererii, transmite Bloomberg.
Potrivit unor surse apropiate afacerii, producătorul angajează ingineri în țările unde aceștia sunt plătiți cu maximum 50.000 de euro (53.000 de dolari) pe an. Comparativ, angajarea unui inginer în locuri precum Paris și Detroit costă de până la cinci ori mai mult, arată Digi24.
Brandurile companiei sunt Opel, Peugeot, Abarth, Alfa Romeo, Chrysler, Citroën, Dodge, DS, Fiat, Jeep, Lancia, Maserati, Ram și Vauxhall.
În prezent constructorii auto occidentali încep să resimtă o încetinire a cererii de automobile electrice, într-un context în care se luptă pentru a construi vehicule mai accesibile.
Producători precum Tesla Inc. și Volkswagen AG au început să facă disponibilizări și să mute producția în locații mai ieftine. Deși presiunea este mai mare asupra constructorilor de masă, și producători premium precum BMW AG recrutează ingineri în India și alte părți pentru a atrage talentele locale.
Sursele citate de Bloomberg precizează că Stellantis, care a pierdut cote de piață în anumite țări, și-a propus ca aproximativ două treimi din inginerii companiei să fie în țări cu salarii mici, pe termen lung.
CITEȘTE ȘI Grupări armate au furat 66 de milioane de euro de la Banca Palestinei"Vom continua să ne optimizăm costurile cu mâna de lucru, acest lucru este important atât pentru locurile muncă de tip white collar cât și pentru cele de tip white collar", a declarat recent directorul financiar de la Stellantis, Natalie Knight. Sursele subliniază că pachetul salarial pentru inginerii din SUA și Franța este unul de ordinul 150.000-200.000 de dolari pe an, incluzând beneficiile.
Comparativ, inginerii din țări precum Mexic, Brazilia și India costă doar 20% până la 30% din acea sumă, au precizat sursele. Pe lângă reducerile de costuri, noii ingineri angajați ar urma să ajute la creșterea expertizei în domenii precum software, inteligență artificială și celule pentru baterii electrice, a declarat un purtător de cuvânt de la Stellantis.
CITEȘTE ȘI Au început pariurile - Cine va câștiga EurovisionIndustria auto este un mediu concurențial global care trece printr-o "amplă transformare odată cu avansul jucătorilor chinezi", a precizat purtătorul de cuvânt. Stellantis se alătură competitorilor, precum Renault SA, care caută ingineri și specialiști în software pe piețele emergente.
În ultimii ani, Renault a eliminat aproximativ 1.500 de poziții de ingineri în Franța și a extins echipele de specialiști din zone precum România, Brazilia și Coreea de Sud.
CITEȘTE ȘI Super-bogații cheltuiesc până la 500.000 de dolari pe pachete exclusive pentru Jocurile Olimpice de la ParisLa un eveniment cu presa care a avut loc recent, directorul general de la Renault, Luca de Meo a lăudat "nivelul ridicat de competență" din India, în domenii precum inginerie cloud, inteligență artificială și conducere autonomă. Însă planurile Stellantis creează tensiuni politice.
Grupul auto este supus unor presiuni din ce în ce mai mari în Italia, unde guvernul critică planurile vizând eliminarea mai multor mii de locuri de muncă.
CITEȘTE ȘI Nicușor Dan: Dacă vine un cutremur, o să fie rău. Teoretic, blocurile noi respectă toate cerințele. Practic, n-am încredereDe asemenea, muncitorii din Italia și Franța s-au plâns că măsurile de reducere a costurilor au dus la creșterea programului de lucru și condiții de muncă neconforme în anumite uzine.