Dosarul Stellantis de manipulare a emisiilor, deschis de autoritățile americane în urmă cu circa cinci ani, în perioada în care pe piața din SUA compania exista sub numele de Fiat Chrsyler, a ajuns la final, cu o sentință finală care va aduce o amendă substanțială pentru constructor.
Anul trecut, Stellantis a acceptat o înțelegere cu autoritățile americane, care au început o investigație privind instalarea de dispozitive care manipulează emisiile pe mașinile fostei Fiat Chrysler. Ancheta începută în 2017 a avansat, strângând probe substanțiale privind fraudarea legislației în materie de emisii, prin declarații false făcute în legătură cu aproximativ 100.000 de autovehicule Jeep și Ram, echipate cu motoare EcoDiesel, vândute pe piața din SUA. La acel moment, FCA, condusă de regretatul Sergio Marchionne, a negat orice faptă, susținând că situația de la Fiat Chrysler nu se compară cu cea de la Volkswagen.
Ulterior, mai multe dosare civile deschise de proprietari ai automobilelor au fost pierdute de FCA în instanțe, astfel că poziția companiei s-a schimbat. Anul trecut, odată cu intrarea în epoca Stellantis, reprezentanții companiei au acceptat acuzațiile și au făcut o înțelegere cu autoritățile, astfel că era nevoie ca judecătorii să analizeze acordul și să emită o sentință.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Finalul a adus o sentință care obligă Stellantis să plătească amenzi, penalități și taxe în valoare de 300 de milioane de dolari, formată din 204 milioane de dolari taxe pentru modelele vândute și penalități de 96 de milioane de dolari. Stellantis a primit și o sancțiune administrativă, conform căreia timp de trei ani se va afla sub supraveghere.
Reprezentanții Stellantis SUA au declarat că acceptă sentința și regretă comportamentul care a condus la această situație. Sumele ce urmează a fi plătite au fost constituite ca provizioane anterior, astfel că nu vor afecta situația financiară din 2022.
La începutul acestui an, Stellantis a fost obligată să accepte o altă amendă, de aproape 700 de milioane de dolari, ca urmare a depășirii nivelului emisiilor în cazul flotei vândute în SUA.