Piața de autovehicule din Franța își menține traiectoria descrescătoare, cu o scădere ce depășește 10 procente în luna iulie, însă marca Dacia reușește să se păstreze pe trendul crescător. După mai multe luni de scădere, și Renault a început să crească.
Franța a pierdut 10,8% din piața de autovehicule noi, în luna iulie, adâncindu-și astfel declinul început cu multe luni în urmă din cauza crizei de semiconductori. În total au fost înmatriculate 132.151 de vehicule, cu 15.000 mai puține față de anul trecut, din care 107.547 au fost autoturisme.
Pe segmentul de autoturisme, acolo unde Dacia are întreaga activitate, marca românească a înregistrat un volum de 9.438 de unități înmatriculate, cu 4,9% mai multe față de anul trecut, ceea ce face ca ponderea Dacia pe piață să urce la 8,8%. În acealași timp, și Renault a crescut cu 14,5%, după un prelungit declin, astfel că grupul Renault a reușit să obțină o creștere de 10,8% și mai recuperează din diferența față de cei de la Stellantis. Aceștia din urmă au raportat o scădere de 9,9%, aproape egală cu scăderea medie a pieței, deși Fiat a început să crească, având un avans de 35% în iulie.
După șapte luni, piața de autovehicule noi din Franța are o scădere de 17,2%, cu un declin ușor mai mici pe segmentul de autoturisme, -15,3%, vânzările fiind mai slabe decât cele din anii pandemici, 2020 și 2021, dar și decât 2019. În total, francezii au înmatriculat în cele șapte luni 1,08 milioane de autovehicule, cu aproape 300.000 mai puține decât anul trecut. Autoturismele au reprezentat un total de 879.527, o scădere de aproape 200.000 de unități.
În acest moment, după șapte luni, Dacia are un volum total de 74.128 de autoturisme înmatriculate, avansul față de 2021 fiind de 3%. Cota de piață a mărcii este de 8,4%, aproximativ jumătate din cota Renault (16,2%).
Cele mai vândute modele ale Dacia, pe piața din Franța, sunt Sandero, cu 35.509 unități, al treilea cel mai vândut autoturism din această țară și primul pe segmentul de persoane fizice, cu o cotă de 4 procente, Duster, cu 18.702 unități, pe locul 9 și o cotă de 2,1%, și Dacia Spring, pe locul 22, cu 9.864 de unități înmatriculate în acest an, fiind pentru mai multe luni cel mai vândut autoturism electric din Franța. Dacia Jogger a reușit să înmatriculeze un volum de 8.873 de unități, depășind Citroen C4 sau VW Golf, în pofida fsptului că este un model proaspăt lansat.