Grupul auto Stellantis, creat prin fuziunea dintre Peugeot Citroen (PSA) și Fiat Chrysler (FCA), a încheiat procedura de achiziție a 50 de milioane de acțiuni pe care le deținea unul dintre acționari, Dongfeng Motor. Tranzacția fusese anticipată încă din 2022 și a fost aprobată în aprilie 2023.
Stellantis și-a răscumpărat 1,58% din capitalul social, reprezentând 50 de milioane de acțiuni, pe care le deținea Dongfeng, compania chineză care se poate spune că a salvat, în urmă cu aproape 10 ani, Peugeot Citroen (PSA) dintr-un declin financiar major.
Suma plătită de compania auto se ridică la 934 milioane de euro, puțin mai mult decât plăteau, în 2014, chinezii de la Dongfeng Motor pe un pachet de 13% din fosta companie Peugeot SA (Peugeot Citroen), într-un demers la care avea să participe și statul francez, cu o sumă egală (aproximativ 800 milioane euro).
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Ulterior, Dongfeng și-a majorat participația în PSA la 15,8%, dar a început să vândă acțiunile odată cu fuziunea PSA – FCA. La momentul fuziunii, acțiunile Dongfeng la PSA au fost convertite într-un pachet de 5,6% din noua companie. Înainte de tranzacția anunțată acum, Dongfeng mai avea 3,16% din Stellantis, respectiv 99,2 milioane de acțiuni.
După achiziția pachetului de 1,58%, Stellantis a decis să anuleze aceste acțiuni, ceea este echivalent cu o diminuare a capitalului social al companiei. Dongfeng va mai păstra diferența de 1,58% rămasă, respectiv 49,2 milioane de acțiuni ordinare.
CITEȘTE ȘI Românii plătesc cu 20% în plus pe mașini second-hand care au daune ascunse de aproape 4.000 de euro și 85.000 de km dați înapoiAchiziția nu are legătură cu un alt demers similar al Stellantis, programul de răscumpărare de acțiuni de pe piață, pentru suma de 1,5 miliarde de euro, început în luna februarie și care este programat să fie finalizat la sfârșitul acestui an.
Dongfeng a fost partenerul PSA Peugeot Citroen în China, cele două companii având creat un joint-venture cu participare 50/50, care a produs și vândut mașinile grupului european pe piața chineză.