Lilium, o companie germană producătoare de taxiuri aeriene, a primit aprobarea autorităților de reglementare pentru a proiecta și opera vehiculele sale electrice cu decolare și aterizare verticală, transmite CNBC.
Lilium a primit ”Aprobarea de organizație de proiectare” din partea Agenției pentru Siguranța Aviației a Uniunii Europene, o licență cu condiții speciale care conferă companiei capacitatea de a-și proiecta și fabrica aeronavele, în locul regulilor oficiale pentru industrie, care au fost convenite și implementate, scrie News.ro.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Alastair McIntosh, directorul de tehnologie al Lilium și șeful organizației de proiectare, a declarat că aprobarea este de fapt ”o licență de funcționare” pentru firmă.
”Primirea aprobării de la EASA ne motivează și mai mult pe calea noastră de a comercializa revoluționarul Lilium Jet”, a declarat McIntosh într-un comunicat de luni.
Luc Tytgat, director general interimar al agenției UE, a declarat că ”stabilește regulile potrivite pentru operațiuni și se îngrijește de elementele de mediu, inclusiv de zgomot, asigurându-se, desigur, că sunt îndeplinite standarde înalte de siguranță”.
”În același timp, ne ferim să creăm bariere în calea pătrunderii pe această nouă piață și am lucrat în parteneriat cu Lilium, într-un timp solicitant. Aș dori să o felicit pe Lilium pentru obținerea acestei aprobări de organizație de proiectare, care promovează activitatea de aviație electrică a Europei”, a adăugat el.
Este o etapă cheie pentru industrie, care lucrează de câțiva ani pentru a pregăti astfel de vehicule pentru comercializare. Mașinile zburătoare au fost multă vreme obiect de ficțiune.
De la ”Chitty Chitty Bang Bang” la ”The Jetsons” și ”Blade Runner”, cultura populară a fost plină de ideea ca mașinile să iasă pe cer de zeci de ani.
Tehnologii și capitaliștii de risc au pompat, în ultimii ani, miliarde de dolari în întreprinderi care urmăresc să producă taxiuri zburătoare, până acum cu puțin succes tangibil.
CITEȘTE ȘI VIDEO Cum arată cel mai nou nod rutier între 2 autostrăzi, de pe Autostrada Bucureștiului. Când va fi deschisÎn cazul lui Lilium, vehiculele sale sunt destinate mai degrabă călătoriilor interne între orașe, decât zborurilor între țări.
Lilium Jet folosește mai multe elice mici antrenate de motoare electrice pentru a oferi portanță în timpul decolării și aterizării, precum și tracțiunea în timpul fazei de croazieră.
Odată pregătit pentru zborurile comerciale, Lilium Jet va putea parcurge 300 de kilometri într-o oră după o singură încărcare, echivalentul unei călătorii de la Londra la Manchester în Anglia, Regatul Unit.
Lilium, care a fost fondată în 2015 de patru prieteni de la Universitatea Tehnică din München din Germania, vrea să lanseze zboruri comerciale până în 2025.
Compania se confruntă cu o concurență acerbă din partea marilor jucători aerospațiali Boeing și Airbus, precum și startupul german Volocopter, care lucrează și la un taxi aerian cu decolare și aterizare verticală.