Marca italiană Lancia va încerca o nouă relansare în era Stellantis, cu ajutorul celui mai mic model, Ypsilon. Acesta va primi o nouă generație în 2024, concomitent cu aniversarea a 117 ani de existență a mărcii.
Lancia Ypsilon va fi lansat la începutul lui 2024, într-o ediție specială a noii generații, care va avea doar 1906 exemplare. Numărul ales nu este întâmplător, pentru că el simbolizează anul în care marca a fost lansată. Noul Ypsilon va fi exclusiv electric și va ieși pe piață cu o ediție intitulată EDIZIONE LIMITATA CASSINA.
Relansarea Lancia cu un model de serie vine după prezentarea conceptului Pu+Ra HPE, de anul trecut, un studiu de design care a încercat să reașeze Lancia într-o zonă exclusivistă.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Înainte de lansare, Lancia a publicat o imagine teaser cu interiorul noului model, un fragment din bordul mașinii.
„Ziua pe care o așteptam cu toții a sosit în sfârșit. Astăzi marchează renașterea mărcii Lancia cu prima imagine a Lancia Ypsilon, prima dintre cele trei mașini din planul nostru strategic. Sărbătorim acest moment cu Cassina, o expresie a excelenței în design italian, prin prezentarea LANCIA YPSILON EDIZIONE LIMITATA CASSINA, o mașină 100% electrică, limitată la 1906 unități, pentru a sărbători 117 ani de la crearea mărcii. Datorită colaborării cu Cassina, această mașină devine expresia supremă a sentimentului de a fi acasă la bordul unei mașini Lancia, subliniind atenția la detalii, materiale, culori și spații, cu prima masă în mașină care te face să te simți. acasă, oriunde te-ai afla ”, a spus Luca Napolitano, CEO al mărcii Lancia.
Dezvăluirea noului Ypsilon este programată pentru februarie 2024, însă până atunci sunt programate publicarea de noi informații despre noul model.
CITEȘTE ȘI Dacia oprește vânzările, de Black Friday, în Marea Britanie. „Noi oferim valoare tot anul”Lancia este o marcă istorică de automobile, care a devenit celebră în prima jumătate a secolului 20, datorită performanțelor remarcabile în campionatul mondial de raliuri. Lancia se numără printră mărcile care au introdus inovații importante în industria auto, cum a fost caroseria autoportantă, în 1922, cu mult înainte de adoptarea ei pe scară largă, sau a cutiei de viteze cu 5 trepte, în 1948. Modele precum Delta, Stratos sau Fulvia au făcut carieră în anii 70 – 80 ai secolului trecut, după achiziția mărcii de către Fiat.
Ulterior, marca a pierdut din polularitate, fiind oprită producția modelelor sale. La începutul anilor 2000, marca a încercat o relansare, însă fără un succes vizbil. După formarea companiei Fiat Chrysler, Lancia a vândut câteva din modelele Chrysler rebranduite, însă piața de desfacere s-a limitat la Italia.