Ford Otosan Craiova va deschide comenzile pentru versiunea electrică a modelului Tourneo Courier, un automobil comercial dar în echipare de pasageri, fiind destinat deopotrivă clienților privați. Comenzile încep odată cu startul producției, care este programată cu aproximativ o lună înainte de finalul acestui an.
Ford E-Tourneo Courier, versiunea cu propulsie electrică a modelului lansat în urmă cu aproximativ un an și care este deja disponibil pe piața din România, va putea fi comandat începând de luna viitoare la dealerii mărcii. Ford anunță o autonomie de 288 km pentru singura versiune de baterie disponibilă, de 43 kWh, o valoare potrivită pentru deplasările curente, urbane și periurbane. Puterea motorului va fi de 100 kW (136 CP), mașina având o capacitate de tractare de 250 kg.
Odată cu startul comenzilor, Ford va demara și producția acestui model în uzina de la Craiova, simultan cu noul Ford Puma electric, ale cărui comenzi urmează să fie deschise în perioada următoare. Puma e-Gen va avea, cel mai probabil, aceleași specificații de baterie și de motoare.
Ford mai precizează că primele livrări vor avea loc în primăvara lui 2025.
„Ford E-Tourneo Courier este un vehicul electric pentru oamenii dinamici, cu un stil de viață modern și plin de activități. Indiferent dacă este vorba despre călătoriile alături de prieteni și familie, de transportul materialele pentru reparații în casă, de cel al plantelor pentru gradină sau de escapada la plajă alături de câinele tău, E‑Tourneo Courier este pregătit să ofere beneficiile unui vehicul electric pentru o gamă complet nouă de clienți”, a declarat Rico Hughes, brand manager Tourneo, Ford, Europa.
E-Tourneo Courier a fost prezentat în premieră încă din 2022, la Istanbul, acolo unde a fost dezvoltat de echipa Ford Otosan, aceeași care s-a ocupat și de versiunea electrică a lui Puma. Ambele modele sunt produse pe aceeași platformă, atât cu propulsie cu combustie, cât și electrică.
Prețul anunțat pentru noul E-Tourneo Courier în cea mai accesibilă echipare va fi de 25.900 de euro, dar acesta include și reducerea Rabla Plus. Ford precizează că prețul este „orientativ rezultat în urma aplicării discounturilor comerciale oferite de Ford și dealeri și reducerilor PSIPAN, în măsura disponibilității bugetului și eligibilității clientului final”.
CITEȘTE ȘI PREMIERĂ Ryanair taie zboruri de pe unele aeroporturi cu acuzații de monopolVersiunea E-Transit Courier, caroseria pentru marfă, va fi mai scumpă cu aproximativ 3.000 de euro, respectiv 29.500 de euro, de asemenea cu tichetul Rabla Plus inclus.
Este de așteptat ca prețul modelului Puma e-Gen să fie ceva mai mare decât cel al lui E-Tourneo Courier.