Secretarul de stat în Ministerul Transporturilor Ionel Scrioșteanu prezintă stadiul lucrărilor pe Lotul 1 al Autostrăzii Moldova A7, arătând că au fost turnați deja 21 de piloți pentru nodul rutier de la kilometrul 0, că s-a finalizat eliminarea elementelor pirotehnice de pe șantier și se lucrează la devierea DN 1D.
”Am fost astăzi pe șantierul Autostrăzii Moldova A7, la km 0, respectiv la Lotul 1 al Autostrăzii Ploiești - Buzău, unde va fi localizat noul nod rutier între A3 București-Ploiești și Autostrada A7, cel mai complex nod rutier din acest prim lot, de altfel. Lotul 1 este cuprins între Dumbrava (Autostrada București - Ploiești) – Mizil (DJ 100C) și are o lungime de 21 km”, a arătat Ionel Scrioșteanu.
El a prezentat stadiul lucrărilor pe Lotul 1:
”- Au fost forați, armați și turnați 21 piloți aferenți noului nod rutier de la km 0 - Dumbrava. Pe întregul lot se vor executa, în total, 1180 piloți (aproximativ 34.000 metri liniari de coloană);
- Astăzi au ajuns în șantier încă 2 instalații de forare pentru lucrările la pasajele km 1+036 și km 0+000, iar zilele următoare se vor fora, arma și turna piloții și pentru podul km 13+267;
- S-a finalizat procesul de deminare a suprafeței șantierului, existând confirmarea că nu mai există elemente pirotehnice;
- S-a demarat realizarea de tronsoane experimentale pentru stabilizarea terenului cu lianți hidraulici și s-a finalizat realizarea între km 0+000 - km 18+550, lângă calea 1 a drumului tehnologic;
- Se lucrează la decaparea terenului vegetal între km 4+700 - km 5+300 și km 7+500 - km 10+250, precum și în zona nodului rutier Dumbrava;
- Sunt în curs de execuție lucrările de realizare a devierii DN1D, fiind executat stratul de balast pe care urmează a fi realizate testele de capacitate portantă;
- S-au semnat încă 2 contracte cu firme subcontractoare pentru realizarea a 14 km din lungimea totală;
- S-au finalizat activitățile in teren pentru 2 situri arheologice, 2 situri sunt în curs de descărcare arheologică, iar pentru alte 6 situri noi descoperite urmează obținerea autorizațiilor”.
Potrivit secretarului de stat, proiectul prevede construirea a 15 poduri și pasaje, a două noduri rutiere și a unui centru de întreținere și monitorizare, scrie News.ro.
”Și pentru acest lot există element de noutate, după cum urmează: perdele forestiere (48.7303 ha). Valoarea contractului este de 1,46 miliarde lei, fără TVA. Reamintesc faptul că lucrările de execuție la acest lot au început la finalul lunii august, iar constructorul, Asocierea de constructori români și italieni, Impresa Pizzarotti & C. S.p.a – Pizzarotti – Retter Projectmanagement, are termen de execuție de 20 luni”, a precizat el.