Înmatriculările de autoturisme din Europa au înregistrat modificări importante în luna octombrie, ca urmare a faptului că uzinele au început să primească tot mai multe componente electronice, iar ritmul de asamblare a crescut. În cazul Dacia, modelul Sandero a rămas în topul preferințelor europenilor, relevă datele analizate de Profit.ro.
Piața auto din octombrie a fost marcată de revenirea în statistici a modelelor grupului Volkswagen, companie care pare că a ieșit din criza de semiconductori, după cum reiese din datele Jato Dynamics. Fostul lider al pieței timp de mulți ani, VW Golf, a reușit să urce luna trecută pe locul al doilea, la o distanță foarte mică, de numai 37 de autoturisme, de Peugeot 208, modelul care în 2022 a dominat vânzările. Golf a avut o creștere uriașă, de 96%, față de anul trecut, în timp ce 208 a crescut cu 23%.
În spatele lor, pe locul al treilea, Dacia Sandero a reușit să înmatriculeze 16.117 autoturisme, în creștere față de anul trecut cu 18%, păstrându-și astfel locul în Top 3 al vânzărilor. Pe locurile următoare s-au clasat Fiat 500, Toyota Yaris, VW T-Roc, Renault Clio (singurul din top cu scădere), Citroen C3, Toyota Yaris Cross și Opel Corsa.
CITEȘTE ȘI FOTO Controale ANPC în mijloacele de transport STB. „Să cureți 43 de tramvaie cu două persoane, în trei ore, pare desprins din reclamele la detergenți”În segmentul de electrice, modelele grupului VW s-au desprins pe poziții de top: ID.4 a fost liderul vânzărilor de mașini cu baterie, cu 6069 de autoturisme, iar ID.3 l-a secondat cu 5.409 unități. În urma lor s-au situat Fiat 500, Peugeot 208, Renault Megane, care urcă de la o lună la alta în preferințele publicului, Skoda Enyaq, Polestar 2, de asemenea o surpriză în acest clasament, Volvo XC40, Opel Mokka și Mini Hatch.
Pe segmentul de PHEV, Ford Kuga, Hyundai Tucson și Lynk & Co au fost cele mai vândute modele.
În total, vânzările de autovehicule electrificate au reușit să depășească pragul de 1 milion de vehicule, de la începutul anului, ajungând, în octombrie, la 23% din totalul pieței. Segmentul mașinilor complet electrice s-a ridicat în ultima lună la 119.600 de unități, cu 15% mai multe față de anul trecut.
CITEȘTE ȘI Cum arată planurile de separare și câți oameni vor fi implicați în noua companie de motoare de la Mioveni - "Horse”. Șeful Dacia, despre ținta de 2 milioane de mașini: „România este inima acestui business!”Liderul pieței de electrice a fost în octombrie grupul VW, cu aproape 30.000 de autoturisme înmatriculate, urmat de Stellantis, cu aproape 20.000 de unități, și de BMW, cu 11.800 de unități. Pe locul al patrulea se află Renault Group, care a vândut 10.717 vehicule electrice, între care și Dacia Spring. Modelul românesc a ieșit din Top 10, din cauza concurenței acerbe, înregistrând scăderi atât față de anul trecut (-59%), cât și față de media lunilor anterioare. De la începutul anului, electrica de la Dacia a înmatriculat 33.377 autoturisme.
Celelalte modele ale Dacia au înregistrat volume în creștere, cu 11.000 de unități pentru Duster și aproape 4.000 de unități pentru Jogger. În total, Sandero are până acum 162.000 de unități înmatriculate, Duster – 122.300 unități, Jogger - 43.200 unități. Volumul total al autoturismelor Dacia înmatriculate în Europa se ridică la 34.295 în octombrie și la 268.611 de la începutul anului.
Modelele Ford produse în România au înregistrat rezultate diferite. Dacă Puma a crescut masiv, cu 200%, la 11.094 unități, EcoSport a scăzut cu 25%, la 2.500 de unități. În total, modelele Ford produse la Craiova au însumat aproape 13.600 de autoturisme înmatriculate în octombrie. După 10 luni, volumul acestora a ajuns la un nivel de 116.700 Puma și 29.500 EcoSport.