România ar putea finaliza 260 de noi kilometri de autostradă în 2016 și 2017, pe baza stadiilor de execuție de pe diversele șantiere, astfel că rețeaua națională va ajunge la aproape 1.000 de kilometri la finalul anului viitor, arată calculele News.ro, pe baza declarațiilor directorului general al Companiei Naționale de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România (CNADNR), Cătălin Homor.
În prezent, România are 733 de kilometri de autostradă, însă în acest bilanț este inclus și lotul de 22 de kilometri al autostrăzii Sibiu-Orăștie, închis la zece luni după inaugurare pentru grave deficiențe.
Acest lot va fi dat în folosință în luna septembrie a acestui an, după ce lucrările de remediere vor fi finalizate, susține șeful CNADNR.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
”Am semnat contractul de proiectare pentru consolidare și îmbunătățire a capacității portante a terenului de fundare, lucru care nu a fost luat în calcul de proiectantul inițial. Urmează ca, în cel mult două săptămâni, să avem proiectul pe masă pentru a începe execuția”, a declarat Homor, pentru News.ro.
Pe lângă acest lot cu probleme, în 2016 și 2017 există mari șanse să fie finalizate lucrările la alți 260 de kilometri de autostradă.
Printre cele mai importante autostrăzi care ar putea fi terminate până la sfârșitul anului viitor este Lugoj-Deva, cu o lungime de 100 de kilometri, care reprezintă bucata lipsă dintre Sibiu și Nădlac pe autostrada A1.
Lucrările au fost întârziate mai mulți ani din cauza unor dificultăți legate de obținerea avizelor de mediu pentru ecoductele destinate trecerii urșilor și pentru peșteri de lilieci.
”Lugoj-Deva este în mare parte blocat pentru că nu există autorizații de construire. Facem eforturi să le obținem, suntem condiționați de obținerea acordului de mediu și de existența unor peșteri de lilieci care ba sunt, ba nu sunt. A apărut, în mod surprinzător, și un culoar de migrație a urșilor, pentru care am implementat două tuneluri, secțiune care se află în proiectare, urmând a fi scoasă la licitație”, a spus Homor.
CITEȘTE ȘI Românii care dau în plată încep să primească hotărâri favorabile de la judecătoriÎn cazul Autostrăzii Sebeș-Turda (A10), care leagă autostrăzile A1 și A3, dacă nu vor exista întârzieri, ar putea fi finalizate loturile 2, 3 și 4, cu o lungime cumulată de 53 de kilometri, din totalul de 70 al autostrăzii.
În 2017 ar trebui să fie terminați și 47 de kilometri din autostrada Târgu Mureș - Câmpia Turzii, parte din Autostrada A3. Aici, termenul de execuție este de 12 luni, iar lucrările ar trebui să înceapă în septembrie.
Un alt segment cu șanse de a fi terminat în următorul an și jumătate este unul de 30 de kilometri între Suplacu de Barcău și Borș, parte din A3.
Pe acest sector, unde a lucrat firma Bechtel, lucrările sunt finalizate în proporție de peste 50%.
Tot pe autostrada Transilvania ar putea fi deschise tronsoanele Nădășelu - Mihăiești, de 16,8 km, și Gilău-Nădășelu, 8,7 km, ultimul fiind în stadiu avansat de realizare.
Pentru segmentul Nădășelu - Mihăiești, partea de proiectare va începe în acest an.
Și "ciotul" de 3 km de la intrarea în București a autostrăzii A3, de la Petricani, ar putea fi finalizat anul viitor. Finalizarea "ciotului" este doar la stadiul de obținere a avizelor necesare pentru emiterea autorizației de construire, potrivit situației prezentate sâmbătă noului ministru al Transporturilor, care a vizitat mai multe șantiere în zona Capitaleil.
Pe lângă acestea, există proiecte importante de modernizare și lărgire a drumurilor naționale, care ar putea fi finalizate în acest an sau în 2017.
CITEȘTE ȘI DOCUMENT BNR se opune, la Guvern, proiectului privind contractele de credit oferite consumatorilorActualul proiect de lărgire a DN7 în zona care traversează Valea Oltului, are ca de termen finalizare sfârsitul lunii iulie 2016.
Mai există un proiect de lărgire pe 5 kilometri, 3 km cu o bandă și alți 2 km cu două benzi în plus. În prezent, este finalizat studiul de fezabilitate și proiectul tehnic, iar CNADNR caută acum sursa de finanțare. Până la sfârșitul anului, proiectul va fi scos la licitație.
Din proiectul de lărgire la două benzi pe sens și modernizare a centurii nord a Bucureștiului, care ar putea fi finalizat la sfârșitul anului 2018 sau începutul anului 2019, vor fi terminate două tronsoane până la sfârșitul anului 2017, în zona DN2 – A2.
Alte orașe care ar trebui să aibă centurile reabilitate integral sau parțial până la finalul anului 2017 sunt Craiova (Craiova Sud), Brașov (secțiunile DN1 - DN11 și DN12), Carei, Târgu Jiu, Târgu Mureș, Suceava, Bacău, Tecuci și Mihăilești.
Drumurile naționale importante care vor fi reabilitate în următorul an și jumătate sunt DN76 (Deva-Oradea), DN67 (tronsonul Rovinari-Bumbești Jiu), DN66 (tronsonul Bumbești Jiu – Petroșani), DN56 (tronsoanele Galicea Mare-Calafat și Craiova – Galicea Mare), DN79 (Arad-Oradea) și DN73 (tronsonul Pitești – Câmpulung).