Skoda va lua o decizie în următoarele luni cu privire la lansarea unor modele low-cost, dezvoltate pe o platformă mai ieftină, după modelul Renault, cu platformele Logan și Kwid.
CEO-ul Skoda, Bernhard Maier, a declarat jurnaliștilor prezenți la conferința anuală a mărcii că urmează a fi luată decizia finală privind dezvoltarea unei platforme low-cost, pentru modele destinate piețelor de buget, precum India. Skoda ar urma să producă modele pe această platformă sau chiar să lanseze un brand nou. Modelul de business cu platforma low-cost a fost pus în valoare de Renault, cu marca Dacia, care permite astfel obținerea unor marje de profit comparabile cu mărcile scumpe, în ciuda unor prețuri de vânzare mici.
Skoda a primit această misiune de la șefii grupului Volkswagen, iar proiectul dezvoltat de echipa Skoda urmează să părimească aprobarea finală, pentru ca primul model dezvoltat pe această platformă să fie în producție oână în 2021, potrivit Automotive News.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Piața de automobile este una dintre cele mai mari din lume, a cincea ca volume, dar are un specific aparte, din cauza veniturilor reduse ale populației. Liderii pieței sunt Susuki și Hyundai, care produc local mașini accesibile cu trăsături ce amintesc pe alocuri de mașinile vândute pe alte piețe ale lumii.
Skoda a încercat, inițial, să producă mașini în parteneriat cu Tata, dar calculele au arătat că ar fi fost prea scump să facă un upgrade platformei companiei indiene.
Pe de altă parte, reprezentanții Skoda susțin că modelul Renault Kwid nu este un reper pentru ceea ce-și propune marca cehă, în ciuda vânzărilor foarte bune ale micului crossover dezvoltat de francezi pe o nouă platformă de clasă A. „Vedem modelul nostru puțin mai sofisticat”, au spus cei de la Skoda, citați de Automotive News, subliniind că Renault Kwid nu este chiar standardul pe care îl vizează Skoda și VW pentru India.
Strategia de costuri urmărește în primul rând găsirea de furnizori locali, pentru a evita taxele de import, dar compania spune că urmărește inclusiv lanțul de furnizori ai furnizorilor.
CITEȘTE ȘI BMW și Daimler anunță combinarea serviciilor de car sharing Car2Go și DriveNow într-un joint-venture gigantic. Clever Taxi va face parte din acest joint-ventureSkoda deține deja două uzine în India, unde asamblează diferite modele VW și Audi. Modelul propriu care se vinde cel mai bine este Rapid, o versiune produsă local care are mai puține echipamente și tehnologie, astfel încât să poată face față prețurilor competitorilor.
De la 1 martie, Skoda a anunțat o creștere a prețurilo în India, cu aproximativ 1%, în special ca urmare a modificării taxelor.
Marca Dacia nu a reușit să pătrundă în India, cu modelul Logan, în ciuda prețului competitiv, prezența acestui model fiind primită cu rezerve de piață. În prezent, două dintre modelele Dacia sunt vândute sub brandul Renault, Duster și Lodgy, însă acestea nu se numără printre cele mai populare automobile din India.