Un Mini original, dar electric este cea mai bună metodă de marketing pentru viitoarele produse Mini propulsate cu energie electrică. Marca Mini a prezentat la New York un exemplar unic, un Mini Cooper clasic cu motor electric.
Dacă mărcile de volum își pregătesc cu atenție conceptele pentru a arăta cât mai SF, cât mai apropiate de modul în care vor fi desenate și echipate mașinile viitorului, MINI a ales o soluție extrem de ingenioasă. A folosit celebritatea modelului istoric MINI, alături de impactul emoțional al acestuia, și l-a transformat într-un concept-car inedit.
Acesta urmează veritabilului prototip prezentat anul trecut, cel care prefațează lansarea de anul viitor al primului model complet electric al mărcii. Evenimentul va avea loc exact la 60 de ani de la lansarea mărcii MINI, în prezent fiind în plină desfășurare procesul de pregătire a producției, la uzina din Oxford, Marea Britanie.
Modelul unicat Mini Electric, expus la Salonul din New York, este un exemplar roșu, cu acoperiș alb, cu cele două dungi albe specifice pe capotă, având aplicat logo-ul MINI Electric. Motorul electric utilizat conferă modelului Mini, mai mult ca oricărui alt model electric, spiritul pe care această mașină l-a avut de la apariția sa: o mașină urbană prin excelență, cu performanțe sportive și cu o dinamică preluată din karting.
Mini a construit, în urmă cu aproximativ 10 ani, o flotă de 600 de automobile electrice, bazate pe modelul de atunci în 3 uși, mașini care anticipau interesul grupului BMW pentru vehicule electrice. Pe baza experienței acestora, BMW a lansat ulterior modelul i3, cu ajutorul căruia grupul este astăzi unul dintre jucătorii importanți de pe piața vehiculelor electrice.