Două mărci auto din Top 5 al Chinei, Xpeng și Leapmotor, și-au dublat vânzările în septembrie (creșteri cu 95% și, respectiv, cu 97%), iar Nio a crescut cu 64%. Liderul BYD a avut prima scădere (-11,4%) după mai bine de un an, exact într-un moment în care își propusese să depășească rezultatul de anul trecut.
La fel, Li Auto, considerat unul dintre cele mai inovatoare branduri chinezești, a scăzut drastic, cu 37 de procente, iar Aion și Zeekr au avut la rândul lor scăderi de două cifre.
Printre cele mai spectaculoase creștere este cea înregistrată de Fang Cheng Bao, care a urcat pe locul 10, cu peste 24.000 de vehicule vândute.

Liderul BYD este la o distanță considerabilă de locul al doilea, Geely, cu un total de 355.700 vehicule vândute, suficient încât să nu-și vadă amenințată poziția. Geely a avut de asemenea un volum foarte mare, 120.800 vehicule, dublu față de locul 3, pe care se află Leapmotor, cu 66.600 vehicule.
Pe locurile următoare, Xpeng (41.500 unități), Li Auto și Deepal (peste 33.000 fiecare) și Dongfeng și Aion (cu aproximativ 30.000 de vehicule fiecare) formează un grup compact, a cărui ordine se poate schimba oricând. Pe locul 9, Lynk&Co a înregistrat un avans bun, de 50%, cu noile modele lansate și se pregătește pentru încă un salt, anul viitor.
Toată lumea s-a confruntat anul acesta cu presiuni atât din parte concurenței extrem de puternice, cât și din partea BYD, care a declanșat celebrul deja război al prețurilor, pentru care se pare că a plătit, atât la nivel de imagine, cât și la nivel de vânzări.

În ce privește Tesla, volumul estimat al vânzărilor (compania nu comunică date defalcate pe piețele pe care este prezentă) a fost de circa 55.000 de vehicule, ceea ce o poziționează în prima parte a clasamentului.
La nivel global, situația este un pic diferită, dat fiind faptul că nu toate mărcile exportă vehicule, iar prezența pe piețele internaționale a celor care exportă este în parte diferită față de cea internă. BYD, de exemplu, nu a atins pragul de 40.000 de vehicule vândute la export, la acestea adăugându-se mașinile produse în fabricile din afara Chinei.
În total, cea mai mare companie auto din China a vândut în afara țării circa 70.000 de vehicule.
Geely, unul dintre rivalii BYD atât la intern, cât și la export, a vândut în total 256.000 de vehicule, la nivel global, exporturile fiind de aproximativ 36.000 de vehicule. Alte aproximativ 10.000 de automobile au fost produse în uzine din afara Chinei.

Chery, cel mai mare exportator chinez, a vândut în septembrie 280.000 de vehicule, dintre care peste jumătate au fost la export, aproximativ 150.000 unități.
Dintre producătorii occidentali, Volkswagen ar putea atinge, conform estimărilor, 150.000 de vehicule vândute, cu cele trei parteneriate pe care le are îna ceastă țară, iar GM 100.000 de vehicule, produse în joint-venture cu cei de la SAIC.
În total, piața auto din China a stagnat în luna septembrie, pe fondul opririi subvențiilor acordate de stat, în forma actuală.
Totalul raportat a fost de aproximativ 1,8 milioane de autovehicule, dintre care mașinile NEV (electrice și PHEV) au totalizat 1,1 milioane de unități.