Ministerul Economiei, Antreprenoriatului și Turismului anunță că românii care întâmpină diverse probleme cu zborurile Wizz Air pot depune sesizari pe site-ul Centrului European al Consumatorilor Romania. Firma nu poate fi sancționată de către autoritățile din România, întrucât nu are reprezentanță în țară.
VEZI AICI ȘI Wizz Air a vândut mai multe bilete decât locuri pentru un zbor Oslo-București. Pasagerii în plus au refuzat să coboare
”Pentru rezolvarea problemelor cu compania aeriană Wizz Air, cetățenii români pot depune sesizari pe site-ul Centrului European al Consumatorilor Romania https://eccromania.ro/. Acest site este pus la dispoziția consumatorilor români de Uniunea Europenă, pentru rezolvarea problemelor și recuperarea prejudiciilor”, a transmis Ministerul Turismului.
Instituția precizează că Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorului (ANPC) nu poate interveni și nu poate aplica amenzi în acest caz, deoarece Wizz Air nu are reprezentanță în România, scrie News.ro.
”Cetățenii români pot sesiza Centrul European al Consumatorilor România atunci când:
- întâmpină probleme cu un produs sau un serviciu achiziționat dintr-un alt stat european;
- vor să știe ce drepturi au în timpul unor călătorii în alt stat European;
- vor să depună o plângere împotriva unei companii europene, în vederea soluționării problemei”, a mai transmis ministerul.
De asemenea, s-a discutat despre inițierea unui mecanism de informare rapidă între instituțiile responsabile de protecție a consumatorilor și Comisia Europeană, astfel încât cetățenii să poată avea răspunsuri urgente, cu termene clare, la problemele care îi afectează.