Grupul german Volkswagen (VW) nu este presat să vândă divizia de camioane pentru a-și majora lichiditățile, în pofida dificultăților financiare generate de scandalul emisiilor poluante, care s-ar putea reflecta în cheltuieli de ordinul zecilor de miliarde de euro, spune șeful VW Truck & Bus, Andreas Renschler.
"Rezultatele operaționale ale grupului Volkswagen sunt bune, în pofida situației. Nu vor avea loc lichidări de active", a declarat Renschler pentru publicația germană Frankfurter Allgemeine Sonntagszeitung, preluată de Reuters.
Renschler a fost cooptat anul trecut în echipa Volkswagen pentru a uni diviziile de camioane MAN și Scandia sub o singură umbrelă. Mutarea vizează o mai bună poziționare pe piața internațională, dominată de Daimler și Volvo.
CITEȘTE ȘI Volkswagen cere mai mult timp pentru dezvăluirea datelor privind emisiile de dioxid de carbonComentariile lui Renschler, care este și membru în board-ul grupului german, vin pe fondul speculațiilor în rândul analiștilor privind capacitatea Volkswagen de a absorbi costurile rezultate în urma scandalului emisiilor poluante, estimate la peste 30 miliarde de euro. Potrivit acestora, cel mai mare constructor auto din Europa ar putea fi nevoit să renunțe la mai multe active, printre care și divizia de camioane, ca să facă față cheltuielilor în urcare.
Volkswagen se confruntă cu cel mai mare scandal din istoria grupului, după ce o investigație a autorităților de mediu din SUA a arătat că peste 480.000 de mașini VW diesel vândute pe piața americană erau echipate cu un dispozitiv ilegal, care permite falsificarea rezultatelor testelor antipoluare. Ulterior, conducerea VW a admis că dispozitivul a fost instalat pe mai mult de 11 milioane de vehicule la nivel mondial.
Vânzările globale ale Volkswagen au scăzut anul trecut cu 2%, la 9,93 milioane de unități, primul declin înregistrat de grupul german în ultimii 13 ani.