Europenii vor putea cumpăra mașini electrice cu extensie de autonomie bazată pe motoare cu combustie de la mărcile grupului Volkswagen, în viitor, după cum au declarat reprezentanții companiei.
VW va lansa în SUA acest tip de motor, pe marca Scout, care va lansa peste aproximativ un an primele sale două modele. Acestea au fost inițial proiectate cu propulsie exclusiv electrică, dar schimbările majore din piață au determinat compania să reproiecteze cele două modele, un pick-up și un SUV cu aptitudini off-road.
Și în China, noile modele dezvoltate special pentru această piață, în parteneriat cu companii din China, vor oferi și acest tip de propulsie în viitor, pe modelele electrice, astfel încât clienții să nu se mai teamă de autonomia limitată specifică mașinilor electrice.
VW Group spune că platforma SSP (Scalable System Platform), dezvoltată pentru noua generație de vehicule electrice și conectate, din categoria Software Defined Vehicle (SDV), este pregătită inclusiv pentru acest tip de motorizare. „Depinde de cererea clienților” spun cei de la VW Group, care au anunțat în urmă cu puțin timp că platforma dezvoltată în parteneriat cu Rivian este într-o fază avansată de dezvoltare.
„Dezvoltarea unei arhitecturi zonale de ultimă generație pentru viitoarele vehicule definite prin software (SDV) progresează. În prezent, RV Tech pregătește vehicule de referință de la mărcile Volkswagen, Scout și Audi cu arhitectura SDV pentru testele de iarnă din primul trimestru al anului 2026”, spun cei de la VW Group.
Directorul de vânzări al VW, Martin Sanders, a mai spus anterior că există interes din partea companiei ca acest tip de propulsie să fie adus și în Europa. De altfel, reprezentanții VW Grpup s-au numărat printre companiile care au făcut lobby la nivelul Comisiei Europene pentru acceptarea acestui tip de propulsie după 2035.
Motorizarea Range Extender Electric Vehicle are un principiu simplu de funcționare: pe arhitectura electrică este implementat un generator de curent electric format dintr-un motor cu combustie de mici dimensiuni, care să poată fi instalat în spațiul existent al motorului. Acesta nu acționează roțile vehiculului, ci intră în funcțiune doar atunci când bateria rămâne fără energie suficientă. Sunt folosite, de regulă, capacități mici, 1.0 litri sau 1.5 litri, pentru o economie de spațiu, care reușesc să funcționeze la un nivel redus de consum de carburant, cu emisii de asemenea reduse.
Deși tehnologia a fost lansată în premieră în SUA și Europa, cu aproape două decenii în urmă, chinezii sunt cei care au adoptat-o pe scară largă și o folosesc în prezent pe unele dintre modelele electrice, astfel încât să atragă clienți noi din rândul persoanelor care nu sunt mulțumite cu autonomia mașinilor electrice.
În Europa, Leapmotor este prima marcă din China care a lansat acest tip de motorizare, dar mărci europene, din cadrul Stellantis sau BMW Group, au anunțat de asemenea că studiază posibilitatea introducerii acestei motorizări. BMW a oferit un motor cu range extender pe modelul i3, dar care nu s-a bucurat de interes din partea publicului.
Modelele Scout ale grupului VW, Traveler și Terra, vor fi echipate cu sisteme de propulsie electric + benzină care vor oferi o autonomie de 800 km.
În China, primul model echipat cu motorizare cu range extender este conceptul ID.Era, prezentat în cadrul Salonului Auto de la Shanghai din acest an, cu o autonomie de 1000 km.
Tehnologia Range Extender EV se va număra printre soluțiile prin care producătorii auto vor putea respecta noile măsuri pe care le pregătește Comisia Europeană, în locul interdicției motoarelor cu combustie, în 2035. Este luată în calcul o reducere cu 90% a emisiilor, iar acest lucru va putea fi posibil doar cu motoare PHEV sau REEV.















