Dacia a vândut în luna noiembrie aproximativ 58.000 de autovehicule la nivel global, potrivit informațiilor obținute de Profit.ro, ceea ce înseamnă că marca a înregistrat un avans de aproape 3 procente față de cele 56.300 de vehicule vândute în luna similară din 2024.
Înainte de a fi prezentată aici, informația a fost anunțată cu mult înainte pe Profit Insider
Cele mai multe dintre aceste vehicule au fost livrate în Europa, unde volumul a fost de aproximativ 50.000 de unități, în ușoară creștere față de anul trecut.
Dacia nu comunică oficial cifrele de vânzări decât trimestrial. Următoarea dată programată pentru comunicarea vânzărilor din 2025 este luna ianuarie.
De la începutul anului, cu doar o lună înainte de final de 2025, Dacia a vândut pe toate piețele pe care este prezentă (Europa, Nordul Africii, Turcia) aproximativ 637.500 de vehicule. Valoarea este cu aproximativ 28.000 de vehicule mai mare decât cele 609.650 de vehicule facturate în intervalul ianuarie – noiembrie din 2024, reprezentând o creștere de 4,5%.
Cel mai vândut model Dacia a fost și în acest an Sandero, cu peste 260.000 de unități livrate, urmat de Duster, care se apropie de 240.000 de unități vândute.
Dar vestea cea mai importantă este că Dacia a reușit să-și depășească, cel puțin pe baza cifrelor provizorii obținute de Profit.ro, recordul înregistrat în 2019, pe segmentul de autoturisme.
În acel an, Dacia a vândut pe intervalul ianuarie – noiembrie 637.000 de autoturisme, în toată lumea. Pe lângă acestea, Dacia a mai vândut și 41.000 de vehicule comerciale, majoritatea Dokker, model care astăzi nu mai este fabricat.
În total, pe tot parcursul anului 2019, Dacia a vândut un număr de 690.500 de autoturisme și 46.000 de LCV-uri, însă în prezent segmentul LCV nu mai există în gama Dacia.
Pentru a depăși rezultatul istoric din anul 2019, Dacia mai are nevoie să vândă în luna decembrie cel puțin 53.000 de autoturisme, un volum mult mai mic decât media lunară înregistrată în acest an de marca de la Mioveni.
Vânzările totale, care au ajuns în urmă cu șase ani la nivelul de 737.000 de vehicule (autoturisme plus LCV-uri) nu vor putea fi, însă, depășite decât peste cel puțin un an, când marca va mai avea încă un model în gamă.
Trebuie menționat și faptul că Dacia a pierdut în acest an o piață importantă pentru modelul Duster, care se vinde acum sub sigla Renault și cifrele de vânzări sunt raportate de această marcă.
















