Volkswagen își desprinde divizia de componente, începând cu 1 ianuarie, într-o nouă entitate, în cadrul unei ample operațiuni de restructurare a activității și reducere a costurilor, potrivit anunțului făcut de CEO-ul Herbert Diess.
Volkswagen Group va desprinde activitatea diviziei de componente “într-o entitate economică intependentă”, a declarat Herbert Diess, CEO-ul grupului german într-o conferință cu furnizorii de piese și materii prime, fără să precizeze dacă este vorba despre o nouă companie. Informațiile privind o desrpindere a VW Parts într-o companie separată au apărut încă din 2017, fiind văzută ca cea mai bună soluție pentru restructurarea acestei activități, care generează cheltuieli uriașe și are peste 80.000 de angajați în toată lumea, în cele 56 de facilități de producție.
Mișcarea de tip spin-off a VW Parts ar avea cel puțin două efecte benefice pentru Volkswagen AG: în primul rând ar contribui la creșterea profitabilității companiei, prin transferarea cheltuielilor cu materia primă și personalul către noua entitate, și ar elibera lichidități importante, necesare în acest moment pentru dezvoltarea de vehicule electrice.
CITEȘTE ȘI FOTO Atenție șoferi: De astăzi, în benzinării, carburanții vor avea noi eticheteHerbert Diess, CEO al VW AG, a declarat că fabricile de componente vor fi independente și vor putea negocia contracte chiar și cu alți constructori de automobile.
În prezent, VW Group are costuri de producție foarte mari cu componentele, din cauza faptului că lucrează cu fabrici proprii, la costuri mai mari decât rivalii din industria germană de automobile, de exemplu. Mărcile grupului își produc o serie de componente importante în propriile fabrici, în locațiile unde sunt fabricate și mașinile. Reprezentanții companiei au declarat că reorganizarea activității de componente “va grupa toate operațiunile de acest tip, le va organzia chiar mai eficient, va întări competențele in-house în arii specifice și va contribui la tranziția către mașini electrice a grupului”.
Săptămâna aceasta, reprezentanții Porsche AG au vorbit despre eventualele efecte benefice ale unei desprinderi a business-ului cu automobile de lux, sub stindardul Porsche, care să conțină și Bentley, Bugatti și Lamborghini. Toate aceste operațiuni de separare a activităților din cadrul gigantului Volkswagen Group ar putea genera o eficientizare a businessului, potrivit analiștilor, afectat serios de scandalul diesel și de tranziția la propulsia electrică.
În luna iunie, VW a anunțat separarea diviziei de camioane (Scania & MAN) într-o nouă companie pe acțiuni, numită Traton, pe care se pregătește să o listeze pe bursă.