Bernhard Maier, CEO-ul Skoda, dezvăluie un detaliu interesant despre marca pe care o conduce, într-un interviu acordat publicației Automotive News. Germanul de la Skoda susține că scăderile din acest an ale mărcii sunt cauzate de lipsa de capacitate de producție și că ar putea vinde, dacă ar avea unde să le fabrice, încă 100.000 de mașini anual.
Skoda nu are cele mai bune rezultate în acest an, după ce începuse cu dreptul vânzările noilor sale SUV-uri. Dacă ne uităm la rezultatele publicate după 10 luni, putem observa că mai multe modele înregistrează scăderi față de anul trecut. Bernhard Maier, trimis de managerii VW Group să conducă divizia cehă în 2015, susține însă că nu este vorba despre altceva decât despre o plafonare a liniilor de producție. Trei SUV-uri noi plus un model compact s-au adăugat gamei existente, iar uzinele în care sunt fabricate mașinile mărcii au fost ocupate, parțial, de alte modele ale mărcilor din grup.
Uzina care ar fi trebuit să fie ridicată în Turcia a fost oprită, pentru moment, însă până când se va lua o decizie, mutările temporare prevăd construirea lui Karoq în uzina din Bratislava, de anul viitor. Dar Maier spune că are nevoie de un plan de business sustenabil, nu pentru doi ani. El susține că mai ae nevoie de un spațiu de producție pentru încă 100.000 de automobile anual, pe care le-ar vinde fără probleme dacă ar avea unde să le construiască. Șeful Skoda spune că în unele țări din sudul Europei are un potențial de creștere mare, însă nu are ce vinde.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Referitor la repoziționarea mărcii Skoda, mai aproape de zona de entry-level a pieței, CEO-ul Skoda este de părere că marca cehă s-a repoziționat acum doi sau trei ani. “Nu este nevoie de schimbare. “Herbert Diess însuși (n.r. CEO VW Group) a spus în timpul lansării noului Golf că nu este necesar să poziționăm marca Skoda. Suntem perfect poziționați”, a subliniat Maier. El a mai specificat că, în comparație cu Volkswagen, oferă “valoare pentru bani”, bazându-se pe faptul că produce mașinile în Cehia, iar aceste mașini sunt mai spațioase și fiabile, dar au și cea mai bună valoare reziduală.
Benhard Maier, care tocmai a lansat pe piață versiunea electrică a modelului urban Citigo, mai spune că vrea să-i convingă pe clienții Skoda să plătească mai mult pe modelele electrice, dar recunoaște că Skoda “nu este brandul care să vină cu cele mai noi tehnologii”. Dar crede în e-mobilitate: ”Avem infrastructura, autonomia crește, iar prețurile scad”.
Bernhard Maier mai face o dezvăluire: Skoda va lansa un SUV de mici dimensiuni, pe platforma MQB A0, în cadrul proiectului pe care îl conduce în India. “În februarie vom dezvălui un concept al unui SUV. Mașina va fi pe piață până la sfârșitul anului viitor, iar în 2021 vom avea gata întreaga gamă”. Gama la care face referire este o gamă de tip entry-level (similară cu Global Acces de la Dacia - Renault) și care va cuprinde două modele Skoda și două VW. Skoda va avea un SUV și un notchback (similar cu Octavia, profil de sedan, cu arhitectură de hatchback).