Cel mai luxos brand de automobile din lume, Rolls Royce, a anunțat că CEO-ul companiei se retrage din funcție, ca urmare a ieșirii la pensie. Torsten Muller Otvos este unul dintre veteranii industriei auto europene.
După 14 ani de activitate în fruntea mărcii de lux Rolls Royce, parte a grupului BWM, Torsten Muller Otvos iese la pensie, stabilind un veritabil record pentru epoca modernă a industriei auto. Cei de la Rolls Royce spun că Otvos a avut cel mai lung mandat la conducerea companiei, după Claude Johnson, cel care a pus bazele acestei afaceri.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
BMW Group a stabilit deja cine îl va înlocui pe Torsten Muller Otvos, care se află în funcție din 2010.. Este vorba despre Chris Brownridge, în prezent CEO al BMW Marea Britanie, care va prelua funcția începând cu 1 decembrie.
„Conducerea Rolls-Royce timp de aproape 14 ani a fost cel mai mare privilegiu și plăcere din viața mea profesională. Să crești compania și oamenii săi de nivel mondial până în poziția în care se află astăzi, la vârful industriei de lux, a fost o aventură remarcabilă. Sunt mândru de rolul pe care l-a jucat echipa mea excepțională și pe care l-am jucat prin contribuția semnificativă la economia Regatului Unit și la recunoașterea globală a capacității Marii Britanii de a produce cele mai bune produse de lux din lume”, a declarat Otvos la momentul anunțului oficial.
Oliver Zipse, CEO BMW Group, i-a mulțumit celui care a menținut brandul de lux al grupului în poziția de lider al segmentului: „Rolls-Royce Motor Cars este o bijuterie în coroana organizației noastre. Conducerea remarcabilă a lui Torsten, angajamentul neclintit, viziunea clară și capacitatea excepțională de a construi o echipă puternică și concentrată au contribuit la transformarea Rolls-Royce în brandul de lux de clasă mondială care este astăzi. Îi dorim toate cele bune pentru viitoarele sale încercări".
CITEȘTE ȘI VW a aprobat noua alocare de modele: Golf va avea o nouă generație electrică, iar viitorul model Trinity se mutăRolls Royce a reușit în mandatul lui Torsten să-și rafineze statutul de constructor auto de lux, în pofida faptului că a fost nevoită să treacă pe platformele BMW. A făcut față transformărilor imense din industria auto, spre deosebire de rivalii tradiționali, Maybach, care au încetat producția de mașini în 2013 și a reușit să lanseze primul SUV din istoria mărcii, Cullinan, dar și primul automobil electric, Spectre. În același timp, vânzările anuale ale Rolls Royce au crescut de la aproximativ 1.000 de autoturisme în 2009 la peste 6.000 în 2022.
Printre statisticile interesante privind evoluția mărcii în această perioadă se găsește și cea referitoare la prețuri și profilul clienților. În 2010, prețul mediu al unui Rolls-Royce era de aproximativ 250.000 de euro, iar clientul mediu avea 56 de ani. Astăzi, prețul mediu s-a dublat la aproximativ 500.000 de euro, iar vârsta medie a unui client Rolls-Royce a coborât la 43 de ani.