Piața de autovehicule din SUA își menține tendința crescătoare din acest an, reușind o majorare de aproape 20 de procente în luna septembrie, cu valori mult mai mari raportate de o bună parte din mărcile de pe piață.
Americanii au continuat să cumpere autoturisme și vehicule comerciale în număr mare, chiar dacă se așteptau ca unele creșteri de prețuri, inclusiv la combustibili, să frâneze piața auto. Procentul cu care s-au majorat achizițiile de vehicule a fost de 19%, cel mai mare de la începutul anului, după ce în luni anterioare depășise 15%, chiar dacă volumul înregistrat nu este cel mai mare din 2023. În total, au fost vândute 1,33 milioane de vehicule, cu aproximativ 200.000 în plus față de volumul din septembrie 2022, ceea ce arată cât de mare a fost impactul crizei de semiconductori și cât de ridicat este interesul cumpărătorilor în continuare.
Așa cum se întâmplă în SUA, dintotdeauna, segmentul LCV-urilor, care cuprinde atât pickup-urile, cât și SUV-urile de mari dimensiuni, are o proporție covârșitoare, de aproximativ 80% din piață, depășind în septembrie un milion de unități, în creștere cu 19,7%, în timp ce autoturismele au crescut cu 16,5%.
General Motors a rămas liderul pieței, cu 227.301 vehicule vândute, după o majorare consistentă, peste media pieței (+22%), fiind urmată de Toyota (203.749 unități) și Ford (164.272 unități). Grupul Stellantis, care în SUA contează în special cu mărcile Jeep, Chrysler, Dodge și Ram, a pierdut două procente și s-a clasat pe locul 5. Creșteri mari au mai raportat Honda (45,5%), Nissan (36,8%) și Volvo (55,8%), în timp ce mărcile germane au avut evoluții diferite: VW a crescut cu 25%, BMW cu 14%, iar Mercedes a scăzut cu 6,2%. Tesla a intrat deja în Top 10 al mărcilor de pe piața americană, având 51.451 autoturisme vândute în septembrie.
Vedetele pieței au fost din nou pickup-urile, cu liderul Ford F-Series, care de ani de zile este cel mai vândut model din piață. În septembrie, gama de F-uri a crescut cu 26,6%, iar principalul concurent, Chevrolet Silverado, a crescut cu peste 30%. Pe locul al treilea, înainte de cele mai vândute SUV-uri de pe piață, se află Ram, pickup-ul Stellantis, care a crescut cu numai 14%. Cel mai vândut SUV a fost Toyota RAV4, urmat de Honda CR-V și de Tesla Model Y, care rămâne cel mai vândut automobil electric din această țară și totodată cea mai vândută mașină premium, după o creștere de 53,1%.
După primele trei trimestre, General Motors se apropie de 2 milioane de vehicule vândute, cu un avans de aproape 20% față de anul trecut, în timp ce rivalii săi au creșteri mai mici. Toyota are un volum de 1,6 milioane de vehicule vândute, cu 3,6% creștere, iar pe locul al treilea este Ford, cu 1,5 milioane de vehicule și 9,2% creștere.
În total, piața auto din SUA a ajuns la un volum total de 11,7 milioane de automobile vândute în primele trei trimestre din acest an, cu 13,7% peste nivelul din 2022, diferența fiind de peste 1,4 milioane de vehicule în plus.