Directorul general al alianței Renault-Nissan, Carlos Ghosn, deja unul dintre cei mai bine plătiți executivi din industria auto, își va întregi veniturile cu un al treilea salariu, după ce acționarii Mitsubishi l-au confirmat în funcția de președinte al Consiliului de Administrație și au votat triplarea compensațiilor pentru toți membrii board-ului, scrie Reuters.
Nissan Motor, al doilea mare producător auto din Japonia, a finalizat recent achiziția unei participații de 34% la Mitsubishi și a devenit cel mai mare acționar al companiei, care se confruntă cu dificultăți financiare după ce a admis că a modificat rezultatele testelor privind consumul de carburanți înregistrat de mai multe modele comercializate pe piața locală, inclusiv sub marca Nissan.
Acționarii Mitsubishi l-au confirmat, miercuri, pe Ghosn în funcția de președinte al CA, numire care a fost anunțată pe 20 octombrie. Totodată, acționarii au decis să tripleze compensațiile totale acordate celor 11 directori interni și externi ai board-ului Mitsubishi Motors, până la 3 miliarde de yeni (aproape 26,1 milioane dolari), din care 2 miliarde de yeni reprezintă salarii și 1 miliard opțiuni pentru achiziția de acțiuni la companie.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Momentan nu sunt cunoscute detaliile privind salariul anual și alte compensații de care va beneficia Ghosn.
Șeful Renault și Nissan este unul dintre cei mai bine plătiți executivi din industria auto mondială, alături de șeful General Motors (GM), Mary Barra, care anul trecut a încasat 28,6 milioane de dolari din salarii și bonusuri, și Mark Fields, directorul general al Ford, care a beneficiat de compensații totale de 18,6 milioane de dolari.
Ghosn a primit compensații de aproximativ 17 milioane dolari în 2015, din care 7,65 milioane dolari (7,2 milioane euro) în calitate de director general al Renault, în pofida opoziției acționarilor proprietarului Dacia.
Mai mulți investitori Mitsubishi și-au exprimat îngrijorarea cu privire la mărirea de salariu acordată membrilor board-ului, în condițiile în care al șaselea mare producător auto din Japonia se așteaptă la o pierdere operațională de 28 miliarde yeni (270 milioane dolari) în acest an.
"Nu credem că ar fi fost adecvat să reducem compensațiile de vreme ce punem pe primul loc revenirea companiei", a explicat directorul general al companiei nipone, Osamu Masuko. Potrivit lui Masuko, compensațiile acordate directorilor nu vor crește dacă Mitsubishi nu revine pe profit în 2017.
"Compensațiile sunt acordate în funcție de performanțe, astfel că dacă evoluția Mitsubishi nu este bună, acest lucru se va reflecta în salariile directorilor", a precizat șeful Mitsubishi.