Veniturile grupului Renault au crescut cu 13% în primul trimestru, la 10,54 miliarde de euro, mai ales datorită performanțelor ridicate ale pieței europene și a gamei de modele a producătorului auto francez.
Volumul vânzărilor grupului a urcat cu 16%, la 721.741 de automobile, pe o piață care a avansat cu 5%, se arată într-un comunicat al Renault.
În Europa, înmatriculările grupului au crescut cu 11,3%, în timp ce piața s-a extins cu 5,3%. Succesul noilor modele și continuarea cererii pentru automobilele Clio IV, Captur și Dacia au contribuit la majorarea cotei de piață cu 0,5 puncte procentuale, la 9,5%, scrie News.ro.
În afara Europei, înmatriculările grupului Renault au avansat în trimestrul al treilea cu 21,5%, o expansiune semnificativă având loc în Africa, Orientul Mijlociu și India (+85%). Cota de piață s-a mărit în toate regiunile.
La nivel global, cota de piață a grupului a avansat cu 0,3 puncte procentuale, la 3,3%.
Vânzările sub marca Renault au urcat cu 8,1%, datorită succesului noului Megane, Kadjar, Espace și Talisman. Clio IV este al doilea cel mai bine vândut model din Europa, iar Captur principalul crossover la clasa sa.
În Europa, pe segmentul vehiculelor electrice, cota de piață a Renault a fost de 20,8% în trimestrul al treilea, iar ZOE a consemnat o creștere de 22,4%. Vânzările sub marca Dacia au crescut cu 22,1%, mai ales datorită Sandero Stepway și Duster.
În Franța, grupul a obținut perfortmanțe peste cele ale pieței, cu un avans de 3,9% al înmatriculărilor, la 123.000 de vehicule. La sfârșitul lunii septembrie, grupul Renault este prezent cu cinci vehicule în top 10 cele mai bine vândute modele pe piața franceză, cu Clio IV pe primul loc și Captur lider pe segmentul său. Sanderă a rămas cel mai bine vândut model pentru clienții persoane fizice, la sfârșitul lui septembrie și la nivelul trimestrului al treilea.
În urma rezultatelor bune din trimestrul al treilea, producătorul auto francez a confirmat estimările aferente anului 2016.