Scandalul emisiilor poluante care afectează grupul auto german Volkswagen ar putea duce la dispariția piețelor diesel în America de Nord, Japonia și China, potrivit șefului Continental, Elmar Degenhart.
"Mai devreme sau mai târziu, autoturismele diesel ar putea dispărea de pe aceste piețe", a spus Degenhart într-un interviu pentru publicația germană Boersen-Zeitung, citat de Reuters.
Potrivit lui Degenhart, dezvoltarea pieței diesel în state precum America de Nord, Japonia și China ar putea fi frânată ca urmare a scandalului declanșat în luna septembrie, după ce VW a admis public că a manipulat rezultatele testelor emisiilor de gaze în cazul a peste 11 milioane de vehicule vândute la nivel mondial.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Șeful furnizorului de componente auto a precizat că segmentul diesel are o cotă între 1% și 3% pe aceste piețe, comparativ cu 53% în Europa.
În noiembrie, directorul financiar al Continental a estimat că scandalul VW va afecta doar marginal segmentele diesel din SUA și Europa.
Volkswagen, cel mai mare producător auto din Europa, se afla în plină campanie de expansiune pe piața nord-americană la momentul declanșării scandalului, care a tăiat peste 20 de miliarde de euro din capitalizarea grupului german și a forțat demisia directorului general Martin Winterkorn.
De altfel, scandalul ar fi avut la origine decizia din 2005 a Volkswagen de a se extinde agresiv pe segmentul diesel al pieții auto din SUA, potrivit concluziilor preliminare ale investigației interne desfășurate de grupul german.
Degenhart a reiterat că grupul pe care îl conduce nu a furnizat Volkswagen și nici altor clienți dispozitive menite să falsifice rezultatele testelor antipoluare.
"Am dezvoltat și furnizat componentele pentru motoare conform specificațiilor Volkswagen. Instalarea și calibrarea softului au fost făcute de către Volkswagen", a spus Degenhart.
Șeful Continental a precizat că producătorul de componente auto nu este investigat în legătură cu scandalul de la Volkswagen.
Procurorii germani anchetează în prezent mai mulți angajați ai companiei rivale Bosch, numărul unu pe piața mondială de componente auto, pentru a determina dacă au fost implicați în manipularea testelor antipoluare. Potrivit unor surse citate de Reuters, Bosch este investigată și în SUA, unde autoritățile încearcă să stabilească rolul pe care compania l-a avut în decizia VW de a trișa testele.